Annons:
Etiketthingstar
Läst 8142 ggr
poeticfree
1/21/11, 10:35 PM

Poetic Justice

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan! :)

Jag har precis köpt en connemaraponny vid namn Kungsbro Poetic Free.

Hon är e:Poetic Justice, u: Ronja Rövardotter II, eu: Holiady Prince.

Är det någon annan här med Poetic Justice avkomma? Svara gärna då! Skrattande

Annons:
bramble
1/24/11, 8:39 AM
#1

Grattis!

Du kommer nog få mycket kul med din fina ponny. Du vet väl att Poetic Justice är pappa till mängder med fina hopponyer. Tyvärr för oss svenskar finns han i Frankrike.

Det finns visst ett helsyskon till din ponny som heter Poetic Dream

Lycka till!

hllw
1/24/11, 10:52 AM
#2

Om jag inte missminner mig har din ponny en syster e. Dale Haze (u. Ronja Rövardotter) som placerade sig bra på ponnychampionatet i hoppning för ett antal år sedan. Ponnyn jag syftar på heter Kungsbro Aprikos.

Om det var en hopponny du sökte har du nog fått något riktigt bra. Grattis!

monsterpony
1/24/11, 11:25 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Grattis. Vilken söt liten en. Kul med Holiday Prince som morfar. Det är ju inte så ofta man ser honom i stammarna.

Här är en bild på Aprikos i alla fall.

monsterpony
1/24/11, 11:12 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Och nästa syskon u Ronja Rövardotter Dizney

monsterpony
1/24/11, 11:16 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Och Cinzana…

hllw
1/25/11, 8:43 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Min lille skrutt är ju liksom Aprikos e. Dale Haze-Holiday Prince. Visst finns en likhet…;)

Annons:
[MaritWal]
1/25/11, 4:51 PM
#7

Hmm… "din lille skrutt"… Han är 148 cm!!! Men väldigt lika är dom tycker jag.

poeticfree
1/25/11, 10:29 PM
#8

Tack för alla svar! Och tycker det är häftigt att "Frizzan" har så många släktingar, Flört

monsterpony
1/26/11, 11:07 AM
#9

Hehehe… Frizzan… Skrattande Jag älskar folks innovativa smeknamn på sina ponnyer… Cool

kajsa9196
5/7/11, 11:40 PM
#10

Jag har två valaker  e:Poetic Justice, helt underbara ponnysar och gör allt för ryttaren! :D tyvärr har den yngsta struppipning och är inte så bra igång :(

amlis
1/17/13, 12:05 PM
#11

Jag undrar om det finns någon här som vet något alls om ovannämnda PoeticDream som är till salu just nu?

Hittar i stort sett ingenting. Född 2005 just e. PoeticJustice u. RönjaRövardotterII.

Tydligen sent tagen, ganska grön men lovande. Skulle väldigt gärna veta mer om vad som hänt under hennes liv.

Är inte så hemmavån i Connemaravärlden än men det finns säkert mer att hitta om man bara vet var?

JustMySelf
8/23/13, 3:03 PM
#12

Han är morfar till min häst (storhäst) 🙂

lille.skrutt
11/25/15, 3:53 PM
#13

Hej! (jag vet att det är en gammal tråd jag hittat)

Poetic Dream står i stallet där jag rider, hon är även till salu just nu ^^ Hon är en fantastisk hoppare, men riktig svårriden och kräver sin ryttare. Hon är supersnäll i all hantering, men i ridningen är hon het och ngt stoig. Men lär man känna henne så blir hon nog en fantastisk hopp ponny. Anledningen till att hon inte har kommit så långt ännu är pga ryttarbrist. Dock fick  hon en ryttare för ett par år sedan och de kom jättebra överrens. Med den ryttaren gick hon i form och hoppade väldigt högt. Men när den ryttaren började på gymnasium blev Drömmen som hon kallas ryttarlös igen, väldigt tråkigt då jag tror hon hade kunnat gå långt med rätt ryttare.

Jag medryttare på hennes halvsyster nu. Hon heter Ronja och är u. Ronja Rövardotter och e. Hagens Ryan RC76. Otrolig social häst då hon är uppfödd på flaska (mamman dog när Ronja var 3 dygn). Snabb att rida, känslig för hjälperna och alltid pigg och glad :)!

Annons:
GE
11/26/15, 10:43 AM
#14

Hoppas hon hittar sin ryttare snart! Är hon utlagd till salu någonstans? Pris?

lille.skrutt
11/26/15, 3:41 PM
#15

Hon är ute på hästnet för 30 000. 🙂

Sök på D-ponnyer>Östergötland>Drömmen

Upp till toppen
Annons: