Annons:
Etikettallmänt
Läst 3547 ggr
old_Hagalyckan
2012-03-18 07:00

Rapport frånn årsmötet i Linköping!

Någon som vill delge resten av ConnemaraSverige årsmötet och den info som lämnades där.

Annons:
Punkity
2012-03-19 10:54
#1

Jag är också nyfiken då jag ej kunde åka iväg pga jobb.

HoneydewRC1
2012-03-20 17:53
#2

Jag har hört att det var en ny dundersuccé.

Styrelsen fick stående ovationer av ditresta fans. Speciellt uppskattades de nya stadgarna, kostnaden föe hemsidan, hingstlicenserna samt det faktum att vissa funktionärer arvoderas och andra inte.

Qrumeluren25
2012-03-20 23:23
#3

Bra att du håller koll på årsmötet Honeydew. Själv har jag fullt upp med att fundera över vad som hände med den intressanta informationen som fanns ett tag på connemara.nu men som försvann igen? TryckfelsNisse?

HoneydewRC1
2012-03-21 00:32
#4

Själv tycker jag att Västnytt är mycket intressantare.

old_Hagalyckan
2012-03-21 07:38
#5

#3 Läs nedanstående länk så kanske det ger någon hint om förklaring.

http://connemara-pony.blogspot.se/search?updated-min=2012-01-01T00:00:00%2B13:00&updated-max=2013-01-01T00:00:00%2B13:00&max-results=7

Sen tillbaka till trådens fråga;

INGEN SOM HAR EN RAPPORT FRÅN ÅRSMÖTET?

Styrelse, verksamhet eller är det hemligt?

Punkity
2012-03-21 11:30
#6

#2 & 4

Vad du "har hört" är väl knappast någon information om vad som faktiskt sades?

Det där klippet har absolut inget med årsmötet att göra, varför posta det i den här tråden?

Annons:
camira
2012-03-21 15:08
#7

Vi har et  sto vi vill visa på 3 årspremiering, har hört at SCS inte har kjöpt den tjensten av SH, är det några som vet hur vi skal gjöra.

[AlphLauren]
2012-03-21 15:50
#8

Det är ingen skyldighet att rapporetera till iFokus. Vill man ha snabba svar får man vara med på mötena eller så får man vänta som alla andra som inte kunde vara med, tills det redovisas.

Jag har vänner som var där som jag har hört med om vad som sades. Och det verkar ju du också ha som har hört så mycket

Sassenach
2012-03-22 12:57
#9

#7 Vad jag har förstått har SCS fått bassning från irländarna för att de inte har två domare vid stopremieringar. Har dessutom förstått att de förhandlar med SH om att ha några geografiskt utspridda platser dit de kan skicka en extra domare för premiering av just connemaraston. Vet dock inte hur långt de har kommit i frågan.

Tror att du skulle få mer korrekta uppgifter om du vänder dig direkt till styrelsen. Hoppas att det löser sig för er och att ert sto blir preimerat med fina resultat.

Sassenach
2012-03-22 13:01
#10

Jag har varit på årsmötet: Kommer inte ihåg allt som sades men Anders Gustafson blev ordförande, tror att det kom in en ny i styrelsen annars är den oförändrad.

Vi kunde tyvärr inte vara kvar under BLUP och HWSS informationen då mötet drog ut på tiden.

#5 Vilken verksamhet vill du ha svar på?

old_Hagalyckan
2012-03-22 16:39
#11

#10 Kommande verksamhet. Det är mycket som hänger i luften. Stona, får vi visa dom på premiering eller blir det utställning som gäller? Diplomen, hur erhåller man dom mer än att ponnyn skall ha 40 poäng! Är det dags att skrota avelsdiplomen?

Sassenach
2012-03-22 17:29
#12

#11 det jag skrev i inlägg 9 är i stort sett det enda jag vet om stona. Diplomen nämndes, men eftersom att jag inte kommer ihåg, mer än att det varit uppe på diskussion om hur de skulle göra.

Då jag riskerar minnas fel vill jag inte säga mer, vill helst ge rätt uppgifter.

Kan nämna att vi (årsmötet) gick igenom stadgarna och ändrade lite i språk och forumlering. Det enda jag (var tvungen att gå på toa under genomgången) vet mötet lade till det förslag, som skickats ut är att i: syftes paragrafen en punkt där det står att SCS skall vara avelsorganisation åt connemaraponnyn i Sverige. Årsmötet godkände de ändringar som blev, nu hoppas jag att resten av medlemmarna på nästa möte bifaller ändringarna till stadgarna så att vi har en ny fin uppsättning.

camira
2012-03-24 09:28
#13

#8 Selfölgelig har inte styrelsen någon skyldighet at rapportera til i  fokus, men dom har en skyldighet at rapportera på deras egen hemsida da SCS är avelsorganisajonen som har ansvaret för Connemara avelen i Sverige. Du har selv beskrevet i en annan tråd at du verkan avlar eller tevlar på et högt nivå,och at du och din mamma brukar at åka på utstellningar med eran vallak som har et fint grönt trens med Mexikanska conchos, du kanskje inte fårstår vad det innebär at driva en gård med innriktning på Connemara avel. Holder man på med avel vill man ha en avels organisasjon som fungerer som et stöd til verksamheten, som man kan kontakta och fråga och få svar när det behövs, som det är i dag har man ingen aning om hvem man ska kontakta da man har ingen aning  om hvilke personer har hvilken posisjoner,

Vad kan man begjäre av ideelt valda menniskor? den frågan stells i varannan tråd, ja vad kan man begjära, i min verden skal man förventa sig at de utförer sitt arbete på en rask och profesjonell måte, klarar man inte det skal man heller inte påta sig den jobben, enda mindre klaga på at man gjör det ideelt, kanskje det er på tide och la några profesjonella utföra jobben.

#9 takk för svaret och dom upmuntrade orden.

Annons:
RC71
2012-03-24 12:33
#14

#13 Kan det vara så att årsmötesprotokollet skall justeras innan det läggs ut information på hemsidan ? Du vet ju själv vilken tid det tog förra året .

För övrigt så är det bara tråkigt att läsa trista personangrepp.

Sassenach
2012-03-24 13:10
#15

#13 Styrelsen här under det gångna året, bildat en avelssektion för att avlasta styrelsen lite. Mitt tips är att du kontaktar dem via ordföranden, då de arbetar med frågan gällande stopremieringen.

camira
2012-03-25 00:17
#16

Ja #14 är helt enig med dig och tycker det är tråkigt at lesa fölgande

"Det finns en nisse på SH som har reggat sina egna connemaror som okända pga att man då sparar ca 1000-lappen med att det inte behöver varken dna-typas eller chippas! Detta är redan känt och under utredning då man inte får ta ut "korsnings"-pass hos SH för hästar av raser som har en egen avelsorganisation osv osv… Det är under utredning men kallas för "tolkningsfråga"." och när man har en attiytd som detta

"Well, fortfarande en tolkningsfråga då jag använder "nisse" på väldigt mycket saker till vardags och nu har ni hakat upp er på att jag använde det i ett inlägg. Not my problem."

men kanskje denna komentaren beskrivar det hela

"Ett enkelt ja hade räckt istället för att skriva en halv novell som jag inte förstår hälften av ändå"

#15 takk för tippset,hvem är styrelsen? Har kollat på hemsidan men där står bara styrelsen för 2011, blev det inte vald en styrelse för 2012?

camira
2012-03-25 09:34
#17

Vidare #14, måste jag holda med om at det har tatt lang tid med protokollet från det forriga årsmötet, det har gått et år och det är fortfarande inte publiserat på hemsidan.

Sassenach
2012-03-25 10:44
#18

#16 Har inte SCS tre egna mailadresser, ordförande, sekreterare och till kassören. Annars som jag nämnde tidigare blev Anders Gustafson ordförande för SCS.

[AlphLauren]
2012-03-26 05:53
#19

oj. någon nisse har verkligen tid och intresse för mig och en jäkla massa tid över för att googla saker och ta dem ur sitt sammanhang.

imponerad Flört

old_Hagalyckan
2012-03-26 12:10
#20

För att vara en tråd med 20 inlägg och 1219 träffar så har det framkommit väldigt lite information.

Anders Gustafson ordförande. Men sen då, fick man ingen annan spännande info?

Blev det någon ny i styrelsen eller blev det omval på alla poster? Någon måste väl ha fört anteckningar eller komma ihåg.Uppenbarligen finns det ett intresse att få info med så många träffar sen den 18.3. Alltså inte bara jag som är nyfiken.

Annons:
RC71
2012-03-26 12:56
#21

#20 Varför vänder du dej inte till styrelsen direkt ? Uppenbarligen så har ingen tid eller lust att skriva .

old_Hagalyckan
2012-03-26 15:42
#22

Inte ens du, du borde ju veta om valen då du var sammankallande i valberedningen! Men trots det väljer du att inte gå ut med info!

Hur svårt kan det vara.

Jag tycker bara att det blir ett löjes skimmer över detta och lägger ner debatten. Känns så fantastiskt att ha en förening som inte kan informera på sin egen hemsida ens!

colleen
2012-03-26 16:53
#23

Låser tråden nu.

Ni är duktiga på attt kasta sten i glashus… Hemsidan var inte speciellt aktiv innan den här styrelsen tog över heller.

Personangrepp på folk som svarar det de kommer ihåg, är bara rent ut sagt löjligt att hålla på med.

Det är tråkigt att ni hela tiden letar efter fel att klanka ner på istället för att lyfta fram det som är bra.

~Jag tror på ödet~

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: