Annons:
Etikettconnemaraberättelser
Läst 3041 ggr
WainyLH
5/17/12, 10:02 AM

Min lilla berättelse

Nu ska jag berätta lite om min berättelse om mitt hästköp! (berättelsen är inte "klar" än, det fortsätter ännu så det kommer uppdateringsinlägg via kommentarer om hur det går o.s.v)

Jo, för några veckor sen letade jag häst att få ha på prov. Och då hittade jag flera stycken men när jag träffade de och provred dom, var de inte rätt alls! Mamma är väldigt hästvan och hade själv en nervös och livlig connemara när hon var ung, så hon tyckte ju inte detta var någonting…

Men fast att jag ridit i 6 år gillar jag inte hästar man inte kan lita på. Så jag sa nej tll alla dom. Sen en dag hittade jag en annons med en jättesöt ponny som var ett connemarasto på 7 år. Rind var hennes namn. Jag sa till mamma att jag ville träffa henne och så blev det! Veckan efter fick jag träffa den snällaste någonsin.

Jag fick provrida henne och wow! Hon var helt fantastisk! Det fanns inget som var dåligt med henne! Jag ville bara köpa henne och ta med henne hem direkt, men det gick ju såklart inte;) Men några dagar efter fick jag ta med henne hem på prov, och hon var här hemma i kanske 1 vecka och jag visste det, hon var rätt för mig!

Men så såg mamma en annons om ett annat connemarasto på 5 år som hette Pelami. Mamma blev ju såklart intresserad av det stoet, men hon var ju lika livlig och vild som de tidigare hästarna vi sett på annonserna!

Så imorgon åker Rind tillbaka till sitt gamla hem, men mamma kanske kommer ändra sig så vi får köpa Rind, men tills dess ska vi ha Pelami på prov… Vi får helt enkelt bara se hur det blir med saken!;)

Mvh WainyLH

Annons:
KKajsa
5/23/12, 1:25 PM
#1

Vad spännande. Hoppas ni hittar en häst som ni båda kan enas om, fast det låter svårt, kanske bäst att ni skaffar två SkrattandeFlört en till dig & en till mamma.

Hanna
5/23/12, 10:43 PM
#2

Wait.. Är Pelami New Forest eller Connemara? Såhär står det i en annan tråd

"Men mamma säger att jag måste ha en annan också på prov, också ett sto som heter Pelami. Hon är av rasen New Forest."

Och här.

"Men så såg mamma en annons om ett annat connemarasto på 5 år som hette Pelami."

Så, vad är det för något? Flört

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

WainyLH
6/13/12, 12:01 PM
#3

#1 Ja, mamma har gått med på nu att vi ska köpa båda två! Nu har jag min drömhäst Rind och mamma har sin ponny Pelami :)

#2 Pelami är Connemara, det skrev jag ju i inlägget ;)

Hanna
6/14/12, 6:06 PM
#4

Men i en annan tråd står det som sagt New Forest :)

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

GE
6/14/12, 7:05 PM
#5

Spännande, vad är det för härstamning på dem?

WainyLH
10/15/12, 9:24 PM
#6

#4 Det är väl bara ett sammanträffande! ;)

#5 Håller inte koll på det helt, men det enda jag vet är Rinds mamma & pappa som heter Candygirl (mamman) och Asterix (pappan) :)

Annons:
WainyLH
10/15/12, 9:32 PM
#7

Nu kommer ett uppdateringsinlägg! :)

Allt är helt perfekt just nu. Livet är underbart och Rind gör det bara bättre ♥ Tyvärr fick hon en sten i hoven så hon blev halt… Men snart kan hon börja ridas! Först skritt i en vecka, sen trav e en vecka och till slut galopp efter totalt 3 veckor :) För övrigt är allt underbart som sagt! Mamma och Pelami har det faktiskt oväntat bra, de har startat i LB hoppning med goda placeringar. Fast hon har trillat av typ 3 gånger varje ridpass.. Aja :D

När Rind blir bättre och är helt återställd ska vi ut och tävla MSV hoppning så det blir jättekul! Önska mig lycka till ;D

Mvh WainyLH

KKajsa
12/11/12, 8:09 AM
#8

Lycka till

Upp till toppen
Annons: