Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1303 ggr
emmajensennn
2012-11-14 14:24

För stor?

Hej!

Nu efter sommaren som kommer 2013 ska vi skaffa ny häst och funderar för fullt vilka jag kan ha/inte ha, vilka som/inte passar mig och kom och tänka på Connemaran. Har nästan jämt gillat den rasen!

Men nu kommer min fråga, är jag för stor för Connemara ponny?

Jag är ca 167-170cm och väger ca 50cm.
Är dom viktbärande? för min mamma vill kunna rida på hästen också och hon är väl lite… aa…. smått överviktig men kortare än mig.

Tacksam för snabbt svar :)

You can't make a rainbow without a little rain

Annons:
Märit
2012-11-14 18:29
#1

En connemara är inga problem för dig, men med den längden är det nog bra att den inte tillhör den tunnare typen. För dig är vikten absolut inget problem ens för den lättare typen av connemara. En sån connemara kan också din mamma säkert rida om hon inte är extremt överviktig. Lycka till!

emmajensennn
2012-11-15 07:14
#2

#1   Vad kul! Har ganska länge funderat på Connemaran :D

vilken utav dessa typer menar du?
OBS! bilderna är från google

You can't make a rainbow without a little rain

tellus123
2012-11-15 17:00
#3

Hur gammal är du? Vill du tävla?

Du är inte för tung men du är ju lång så din sits kan bli lidande om du rider en för liten ponny/häst.

[Rhodugune]
2012-11-16 03:38
#4

Jag hoppas ni hittar en connemara som passar er båda, tror att du absolut med din längd/vikt kan hitta en. :)

Med sen känner jag att jag måste fråga om en sak, bilderna som du hittat via google får du inte använda hur som helst, jag ville berätta det för dig, men det kanske du redan vet?
Det är någon som har rättigheterna till dem och jag hoppas du har frågat om du får använda dem här?

Det är många som tror att bara för att bilerna finns att se via google så får man alltid använda dem, men så är det inte.

emmajensennn
2012-11-16 06:10
#5

#3  Jag fyller 15 år i december och tanken är att jag gärna vill tävla

#4  Jo jag vet xD

You can't make a rainbow without a little rain

Upp till toppen
Annons: