Annons:
Etiketttävling-utställning-och-evenemang
Läst 3451 ggr
evelinnakerman
2014-05-21 20:57

Connemara Mästerskap

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tänkte skapa en liten tråd för alla oss som tänkt åka till Norrköping i juli, någon av dagarna och visa upp fina Connemaror på mästerskapen!

Själv ska jag dit på lördagen för att delta i dressyren, LB:1 och LA:1 (mästerskapsklassen) med min Rhett Butler f.06 e. Juno Rory ue. Hagens O'chief. Vi kommer ifrån Örebro! blogg: enewe.se

Posta gärna en bild på din connemara och berätta!

/Evelinn Åkerman | http://enewe.blogg.se |

Annons:
GE
2014-06-03 09:09
#1

Ev åker vi ner med Fenella till hoppningen söndag. Amanda tycker att det skulle vara kul att ställa ut/rida WHP också, men jag hittar ingen information om vilken dag/dagar som utställningsklasser, WHP och ridklasser går.

Någon som sett ett tidsprogram?

Edvardsson
2014-06-03 09:13
#2

WHP och ridklasser fredag em, lördag fm dressyr och em utställning, och söndag fm hoppning och em utställning! Jag ska dit med fyraårsvalacken jag har hemma f.n. Angelus Spinning Sparrow. han ska gå ridklass fredag och en dressyrklass på lördag! jag bor ju i Norrköping, så kommer vara där alla dagar och hjälpa till när jag inte själv deltar :)

Edvardsson
2014-06-03 09:18
#3

tidsprogram hittar du på sista sidan i proppen för "Riksutställning 2014" :) bifogar länk: http://www.connemaraponny.org/tavling/riksutstallning/riksutstallning-2014

GE
2014-06-03 09:38
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Tack! Jag är dock lite tveksam till utställning, då Fenella är i tävlingskondition. Dessutom har täckena, speciellt de med halvhals förstört halva manen, men den kanske hinner växa ut lite tills dess…

Åh, bara att få se Sparven vore värt hela resan..

Edvardsson
2014-06-08 23:14
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Evelina, anmäl dig till dressyren NU!!!! anmälan öppnade kl. 18.00 och det är redan 47 stycken anmälda, dem tar max 60! Så anmäl dig så fort som möjligt :)

Jag har som tidigare skrivet anmält Angelus Spinning Sparrow till LC:2 och ridklass 103, och till min glädje får jag även låna "Bertil" som jag hade hos mig förra året och får rida om mästerskapet för överåriga tillsammans med godkända hingsten Erinmore Golden Marble RC 110. Längtar redan, och vilken tur jag har som får ha två så fina grabbar med mig ❤️

GE
2014-06-10 13:16
#6

Jättekul att intresset är så stort, och så himla bra att man undersöker möjligheten att ta emot fler. Det är 13 reserver redan nu!

Ridhästarnas LA kan nog bli riktigt spännande, när de “överåriga ponnyekipagen” har flyttats dit? För det ska de väl? Tävlingen går ju enligt TR, och då får inte vuxna och ponnyryttare blandas i klasser som är utskrivna för ponny. Med undantag för ponny som är högst 6 år. Den får gå ponnyklass med överårig ryttare, men bara utom tävlan.  

Hoppas det blir lika stor tillströmning till hoppningen. Bäst att hänga på låset den 15:e kl 18.00!

Annons:
GE
2014-06-13 17:43
#7

Spännande med 75 starter i dressyren! Rekord?

GE
2014-07-21 22:21
#8

I morgon är sista anmälningsdagen för hoppningen!

Upp till toppen
Annons: