Annons:
Etikettallmänt
Läst 543 ggr
GE
7/17/14, 7:35 AM

God Morgon 17 juli

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Goda nyheter från SvRF för några ponnyryttare!

http://www3.ridsport.se/Tavling/Nyheter/2014/07/Forandringariponnyryttaraldern/

Grattis Elin som kan tävla Tigern i ponnyklasser hela nästa år!

Grattis Kakan, som med ca ett halvår kvar av ponnytiden hittade sin ponnyprins Currabawn Mark. Nu kan hon tävla honom två år till…. 

Grattis till alla andra berörda också!

☀️+16 i Uppsala just nu

Ha en härlig dag!

Annons:
liljegren
7/17/14, 9:07 AM
#1

Kvalmigt i Huddinge! Planen idag är att plocka klart i lösdriften så att vi kan gräva ut och börja bygga boxar istället :) fröken fullblod ska motioneras och isoldemonstret ska promeneras, förhoppningsvis får jag sällskap. önskar er alla en fin dag :)

Kjerulfia1
7/17/14, 9:16 AM
#2

Godmorgon! Visst är de t bra. med de nya reglerna. Inte minst för att ponnyn då har en chans att stanna i samma familj ett par år längre än idag. Idag ska vi in till la stada och införskaffas pass. MItt gamla gick ut i våras och eftersom jag inte haft några utrikes tjänsteresor i vår så har det fallit i glömska tills min man påpekade att om jag ska med till London och vara frivillig på CAMRAs stora ölfestival i år igen så måste jag fixa ett nytt.

lil-sis
7/17/14, 12:27 PM
#3

Jag sitter i soffan och plågas.

I tisdags blev Prinsen JÄTTERÄDD för något i en buske och drog iväg med vagnen, det blev sådan pannkaka av allt att den välte i gruset, så både jag och Prinsen har skrapat upp ben rejält, vänster bak för hans del och tja vänster för min del.

Har röntgat en knallblå armbåge också…

Har rejäla skrap/skrubbsår från vänster vad nästan upp till höften, de sista 15 centimetrarna såpass djupa att det var tal om stygn men tejpades för att minska risken för infektion något, att ärret/ärren blir bredare gör inget, mina lår är inget att visa upp ändå.

Prinsen är lokalt svullen över sina skrapsår, ingen temp och rör sig frivilligt i hagen i samma takt som de andra, så han tycks tack och lov klara sig från lymfangit.

Husse är jättearg och tänkte sälja alla hästar men har lugnat ner sig lite iaf.

Imorgon börjar jobbet igen och jag har fått dispens från uniformskravet, jag tänker nämligen INTE ta på ett bar byxor över det rätt svullna och vätskande låret utan det blir egen, luftig kjol första veckan. Och maxdos alvedon, naproxen och så smörjer jag med xylocain-salva när det bultar outhärdligt. Hoppas jag slipper infektion, de fick inte ut alla små gruskornen trots rengöring efter lokalbedövning.

Igår kom jag på att ingen frågat om jag har uppdaterat stelkrampsskydd…

Sassenach
7/17/14, 1:36 PM
#4

#3 Usch! Hoppas allt går vägen. Här är det just nu lugna gatan, men de kommer väl igång och trycker tidningar igen. Efter jobbet, blir det att införskaffa middag och äta den. Innan man fångar in herr Kråka för ett pass drillning på banan. Sol med enstaka moln, ser äckligt varmt ut. Trevlig kväll!

Upp till toppen
Annons: