Annons:
Etikettallmänt
Läst 593 ggr
GE
2014-07-18 08:11

God Morgon 18 juli

Natt 1 av 3 avklarad. Haft en dubbelgångare med mig, en landstingspolitiker. Jösses, vilken planet kommer h*n ifrån, undrar jag…

☀️+ 17 i Uppsala just nu

Ha en härlig dag!

Annons:
lil-sis
2014-07-18 12:34
#1

Det var en ren plåga att köra till jobbet imorse! Ponnyerna vilar tills bromsarna dött, de är typ aktiva fram till 22-23 :( Ponnyerna står i ligghallen nästan dygnet runt nu. Sen är jag inte i form för att göra något på minst en vecka.

Kjerulfia1
2014-07-18 12:48
#2

#1: Jag tycker synd om dig ! Du får säga till Prinsen att vara snäll mot matte nästa gång. Hoppas att det läker bra, #0: Du får vara snäll mot våra stackars politiker GE, de kanske får en chock av hur det är att arbeta inom vården annars ;) En välgärning att ta dig an en "skuggning". Idag tänkte jag ta en kort skritt- tur med Gittan för att stämma av hältstatus. I hagen syns det ju ingenting. Sedan blir det att göra lammfärs av gott lamm från Grän, och invänta syster som kommer på besök över helgen. Ikväll blir det grillade lammfärsbiffar *slurp*

GE
2014-07-18 18:30
#3

#2 Det var en mycket trevlig och ödmjuk person, men som alla andra politiker som besökt oss, inte speciellt förankrad i verkligheten. Inte första gången h*n var på akuten heller, och trots att det har skrivits spaltmil om tex nerdragningen av vårdplatser, tycktes h*n bli förvånad över  hur länge folk får ligga kvar på hårda britsar hos oss. I väntan på att nån avd kan hitta nåt ledigt skrymsle att stoppa in ytterligare en överbeläggning på. Det är skrämmande!!.

H*n fick vara med om en hel del, allt från hjärtstopp till snorfulla ungdomar, och i vanlig ordning fick vi mycket beröm. Vad hjälper det? Tar de med sig sina upplevelser till högre nivå? Vi vill inte ha beröm, vi vill att det ska hända nåt!

liljegren
2014-07-18 19:20
#4

God kväll! Halt häst. Avvaktar till måndag och ser om vi får ta oss till någon klinik.. men känner jag fröken full lod rätt så lär vi hamna där.. För stunden har vi 4 hästar, ink min, som är halta. De övriga har mindre roliga diagnoser, så jag försöker att inte måla fan på väggen. Ikväll blir det sängen tidigt, ska upp 4 imorgon o jobba GE, jag såg en insändare denne politiker skrivit.. kul att ni får beröm, trist att de egentligen är medvetna om problemet men inte gör något åt det.

lil-sis
2014-07-19 04:12
#5

När jag var inne på Ackis i tisdags så var jag utskriven efter fyra timmar, rätt imponerande eftersom jag även hasade förbi röntgen. Egen säng fick jag också. Och stanna på samma ställe trots skador under knä, över knä och armbåge. Men det lät som att det var värre på resten av akuten :-/ (För personalen alltså.)

lil-sis
2014-07-19 04:12
#6

Borttaget inlägg. Identiskt med #5

Annons:
GE
2014-07-19 08:07
#7

#5 Jag vet, jag var på akutrummet tisdag natt. Vi slet som djur med alla larm…

Upp till toppen
Annons: