Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 1471 ggr
monsterpony
2014-07-20 08:16

God Morgon 20 juli

God morgon alla!

Hemma igen efter en skön semester i södra Frankrike. Högvis med Camargueponnyer när vi var nere i Camargue.

Mulet och ganska svalt idag. Tvätt står på schemat och det vore nog bra att kolla av kantarellställena också. Sen får vi se vad svärföräldrarna hittar på och vad vi hittar på.

Annons:
MrsM
2014-07-20 11:04
#1

Godmorgon Monsterpony & andra. Avnjuter en ovanligt ledig helg med strandnära picnic & hundbad samt fotbollsmatch idag. Gläds åt våra två sista "Flashare" i hagen som numera titulerar sej diplomston båda två efter fredagens sommarpremiering för lillasyster Babsan.  En jobbvecka kvar, sen är det semester på riktigt. Ses i Norrköping nästa helg!?

Kjerulfia1
2014-07-20 11:40
#2

God förmiddag! Nu har systeryster åkt hem till Värmland, maken ligger i hängmattan med dagens tidning och jag funderar på vad dagen ska ha att erbjuda. MrsM, grattis till diplomston! och grattis Mikaela och Coromant till placeringen i MSV:C. Efter två veckor utan att varit inne i stallet vill hon absolut INTE bli infångad häromdagen. När jag skulle sätta på henne grimman så vände hon baken till vilket innebar att jag inte ens kom i närheten av huvudet. Detta upprepade sig under 10-15 minuter HELA tiden. Inte ens godis hjälpte. När jag fjäskade för kompisen istället, så lyfte Gittan bara huvudet och tittade på oss en kort stund för att sedan ägna gräset högsta uppmärksamhet. Det var precis som att hon tänkte " Försök du, det där går jag inte på". Ibland blir det lite problematiskt med självständiga,icke lättlurade ponnyhästar. Men till slut så fick jag på grimman, och då följde hon efter som en hund. Ikväll tänkte jag promenera med henne på asfalten för att se ev hältstatus på hårt underlag. Det märks inget i vanliga fall, utan bara vid ansträngning. Vi har tid för magnetröntgen på torsdag, så jag håller tummarna för att det är något som blir bra med rätt konvalesens. Nu famlar man ju i mörker.

monsterpony
2014-07-20 15:15
#3

Grattis Mrs M, men vad du än gör, börja inte prata med irländare om dina "two Flashers"… Kan missuppfattas…   😃

lil-sis
2014-07-20 16:45
#4

Mitt ben börjar återhämta sig. Nu två lediga dagar men det ska visst bli varmt. Tänkte städa ur släpet och fylla med nytt strö inför nästa veckas resa till RIKS :-) Och tömma bilen som ser ut som en krigszon. Så fort jag kan gå normalt igen så ska jag på allvar ta tag i Xanadus utbildning på töm :-) Kan behöva lite motion om hon inte ska se ut som en flodhäst till sommarpremieringen.

Sassenach
2014-07-20 17:45
#5

Kväll är det nu va? Efter Kråkans och min diskussion igår, tog vi en vilodag idag. Vilket för mig innebar att förbereda Kråkslottet för ren blåsning med högtrycken och dammsuga huset. Nu är det jobb som gäller för resten av dygnet. Ha en trevlig kväll.

GE
2014-07-21 00:03
#6

God kväller!  Kul att läsa om allas aktiviteter! Själv har jag legat som en död sill mest hela dagen, efter tre hysteriskt galna nätter på jobbet. Börjar piggna till nu när det är så dags att gå och lägga sig igen…

Grattis MrsM till ytterligare ett flashigt diplom! Lever tanten?

#4 Lite vila och högläge kanske inte skulle skada 😉

Annons:
lil-sis
2014-07-21 09:26
#7

#6

Meh, vilar ju hela nätterna!

MrsM
2014-07-21 19:51
#8

#3 Monsterpony: tack för språkrådet, har slagit i mitt Lexikon :)

Tack för grattis. #6 Gerd: tyvärr fick Flash avlivas pga ett kolikanfall i fjol. Men generna lever ju vidare :)

Kjerulfia1
2014-07-21 20:31
#9

#2 Hm, tror jag ska sluta med uppdateringar från Paddan, man skriver ju som en kratta, och knepigt att "rätta till" var det också 🎧

GE
2014-07-21 22:19
#10

#8  Tråkigt när gamlingarna försvinner, men ett bättre avslut med två diplomston som kan föra generna vidare, går väl inte att önska sig 🙂

Märit
2014-07-23 22:09
#11

Monsterponny, kan inte du berätta varför du kallar dig så? Har du skippat prickarna så att det egentligen är Mönsterponny det ska vara? Kanske du har beräätat tidigare, men i så fall har jag glömt!

monsterpony
2014-07-24 16:55
#12

Monsterponnyn var en welsh-märr som jag red när jag jobbade i Edinburgh (den på min avatarbild). Jag hade hört en massa historier om hur hemsk hon skulle vara så jag kallade henne för monsterponnyn. Hon hade helt klart sina sidor, men hon var inte så farlig när allt kom omkring. Aldrig aggressiv, men hon krävde en bestämd ledare. Blev en helt okej ridponny efter ett tag dock.

Märit
2014-07-29 08:42
#13

# Tack! Tror att jag känner igen berättelsen. Men nu är det väl dags att hitta en connemara och då förstås ändra berättelsen till att du tagit bort ö-prickarna! 😉

Annons:
Upp till toppen
Annons: