Annons:
Etikettallmänt
Läst 519 ggr
GE
7/21/14, 8:39 AM

God Morgon 21 juli

Morrn!

Idag blir det en lat dag vid kusten på favoritklippan…

På hemvägen ett stopp för att fota ett föl (dock ingen Connemara)

☀️+ 17 i Uppsala just nu

Ha en härlig dag

Annons:
monsterpony
7/21/14, 8:48 AM
#1

God morgon alla.

Soligt och fint här. Inga speciella planer för dagen. Kanske en joggingrunda i skogen, kanske lite kantarelletning, kanske en joggingrunda med kantarelletning…? Kanske trimma fram stigen bakom huset så att man slipper få en massa fästingar på sig när man vill ut i skogen… Vi får se.

liljegren
7/21/14, 9:02 AM
#2

God morgon! Idag hoppas jag på att Pandora INTE brunstar! Fröken fullblod visade ingen hälta vid longering igår.. så idag ska jag prova hoppa upp och se hur hon verkar. Förhoppningsvis har hon bara fått en känga igen, hon är inte så bra på det här med sociala koder och samspel med övriga individer.. Saknar min lilla bruna ponny gör jag med.. men förhoppningsvis har hon släppt till nu så att jag kan få hem henne och lille bellman snart :) Kantarell-letning, hallonplock och ponnypyssel står på dagens schema!

lil-sis
7/21/14, 9:29 AM
#3

Lite lustigt väder idag!

Husse hade gjort i ordning en fin ställning till mig igår så jag kan måla bommar men så länge det är grå moln på himlen avvaktar jag nog lite…

Benet kändes nästan bra i morse, kan böja knäet utan att det känns som att allt ska spricka och det dunkar nästan inte alls i såren :-D

Och bara för att det är så dumt så är jag JÄTTESUGEN på att ta in alla ponnyerna och borsta igenom de ordentligt. Men jag nöjer mig nog med att prata lite med de i hagen sen.

Kjerulfia1
7/21/14, 9:59 AM
#4

#3 Du får ta hand om dig!  Jag hoppas verkligen att du kommer i form snart. 

Idag blir det småfix, ringa UDS (för att kolla när jag kan få diagnosen efter MR på torsdag. Hoppas att remitterande veterinär inte har semester eller att någon annan kan kolla på bilderna), läsa protokoll, ringa hästvakten, klippa gräsplättarna som jag lämnade förra gången (resten är så torrt att det knappt växt något), fortsätta att rensa ogräs längs med kanterna på den ena grusuppfarten, fixa blomvakt (kan ev bli samma som hästvakten) stämma av programridningen som lokala klubben ska ha i mitten av augusti,  och ikväll dricka paraplydrinkar på balkongen 🍸 . Har man semester så har man. 

Barbackaturen på ponnyhästen igår gick finfint. Kändes helt normal och ingen hälta i skritt ute, men så har det ju varit ett tag. Hon var mycket pigg och skulle nog helst velat både trava och galoppera. 

Som det ser ut nu så kommer jag att kunna stanna till på RIKS ett par timmar på fredag (med maken i släptåg), men inget jag vågar lova förrän på torsdag… 

Att inte kunna planera är på ett sätt väldigt skönt, men också frustrerande!

Sassenach
7/21/14, 10:10 AM
#5

Morgon! Här torterar solen oss med värme, men det kommer inte förhindra kråkmotionen. Sedan bör jag skotta ur en box, innan jag kan ta paus inför jobbet. Smält inte bort i värmen.

Sassenach
7/21/14, 9:20 PM
#6

Hittade startlistor, för utställning och ridklasser, och PM på SCS hemsida. De är nu utskrivna inför söndagen.

Annons:
Upp till toppen
Annons: