Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 771 ggr
liljegren
2014-07-22 09:16

God morgon 22/7

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Soligt och varmt i Huddinge.. nu börjar det bli ont om bete. Regn skulle sitta fint! Det är lovat närmare 30 grader här idag.. så idag blir en inne-dag. Värme är inte min grej, hade gärna fått vara vinter året om. mitt lilla isoldemonster bara växer och växer.. jag är så fascinerad över hennes lugn. Hon är en sån klok fröken. Ha en fin dag allesammans!

Annons:
Sassenach
2014-07-22 09:57
#1

Morgon! Ja, idag får Kråkan vila. Kanske skall ta och blåsa rent kråkslottet, eller så blir det att skotta lite mer stall. Sedan jobb, jobb, jobb. Smält inte bort i värmen!

lil-sis
2014-07-22 10:18
#2

Mina ponnyer bor i ligghallen typ dygnet runt. Jag tror de betar på nätterna. Och så äter de halm. Har inte regnat här ordentligt på länge så inte ens den vilande delen av hagen växer :( Ska stolpa upp lite övervuxen gräs runtom hagen som de ska få gnaga på.

GE
2014-07-22 10:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

En sväng till hästarna i morse. De har det så bra nere på sitt stora bete. Fenella har "landat" verkar det som, vilan och betet gör henne nog väldigt gott. Vi har bestämt att förlänga hennes semester, och siktar på en första tävling i början av sept.

Åkte sen vidare till min bilmeck, så nu är det både bilfritt och hästfritt för resten av veckan.  Rätt skönt faktiskt, för 3 nätter på plåsterhuset väntar…

Fick åka nercabbat i en Ford Mustang in till stan sen. Häftig!! 🙂

☀️+ 20 i Uppsala just nu

Ha en härlig dag!

Kjerulfia1
2014-07-22 11:54
#4

Goddag!

Idag blev det en barbackatur när dimman hade lättat. Nu börjar jag få lite sving i att ta mig upp, inte utan pall, men "kravlandet" på hästryggen blir mindre.

Upp till toppen
Annons: