Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 479 ggr
GE
2014-08-27 10:41

God Förmiddag 27 augusti

Var kom det underbara vädret ifrån? Sååå härligt, skogstur på agendan…

Fenellas fodervärd ska påbörja en stalldel i ladugården. Två boxar finns redan som ska byggas in, och så ska ska det bli en stor fölbox också. Hmm, undrar just…🤔

☀️+16 i Uppsala just nu

Ha en bra dag!

Annons:
lil-sis
2014-08-27 18:12
#1

Har precis pratat med Limes nya fodervärdar. Hon kommer hem på mellanlandning och sen bär det av till Göteborg för en förhoppningsvis lång travkarriär! One down, One to go! Typ.

monsterpony
2014-08-27 19:23
#2

Riktigt sliten såhär på kvällskvisten. Huvudvärk sen igår och en intensiv arbetsdag, men en liten cykelrunda var bra för att bränna av lite överflödigt adrenalin. Härligt väder även här. Hoppas att det får hålla i sig ett tag.

Märit
2014-08-27 21:59
#3

Somnar ovaggad även ikväll. Denna torra sommar med brist på återväxt i hagarna har gjort att jag inte gör annat än flyttar hästar till än den ena hagen och än den andra. Så ska vatten tömmas och nya kar/baljor tvättas och fyllas, batterier laddas och flyttas. Nya hagar byggas. Nya linor dras, stolpar flyttas. Och så hästen som rehabiliteras ska skrittas så mycket som möjligt(!) och ska helst gå på nya små gräshagar varje dag… Och får dessutom färskt gräs slaget… Ja, någon brist på sysselsättning har jag inte. Rida har jag inte hunnit med. Men sedan blir det förstås lugnare…???!!! 🤔

Upp till toppen
Annons: