Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 625 ggr
GE
9/1/14, 8:01 AM

God Morgon 1 september

Äntligen hemma efter att fått en 4:e natt på halsen! Hade oturen att bli inbeordrad, vilket spräckte hela mitt dagsprogram :(

Nån som vet datum för Clifden Show går nästa år?

Ha en härlig höstdag!

Annons:
Kjerulfia1
9/1/14, 8:27 AM
#1

Första höstmånaden…

jobb, jobb, jobb…. 

och jag tar tillbaka det där jag skrev igår om att ponnyhästen verkade nöjd i sjukhagen… Igår när jag skulle ge henne em maten så omvandlades hon till värsta rodeohästen och jag fick sanbbt rulla ut under staketet för att inte vara i vägen.

Nu låter det ju som jag har den värsta hästen som finns, men så farligt är det inte. Hon behöver lite aktivitet för att vara sitt lugna och coola jag, och det får hon inte nu precis.

monsterpony
9/1/14, 9:22 PM
#2

Dags att börja dra sig mot sängen tror jag. En helt okej föreläsning på förmiddagen och ett mer än okej ridpass på kvällen. Och inget utbrott av förkylning. Jag är nöjd med dagen.

Frågande
9/2/14, 7:25 AM
#3

# 1  Jag är ändå så ledsen över lilla Gittan, även om man ändå blir glad över att hon är "pigg",  då har hon ju ändå inte ont. Önskar så att hon ska läka ut så du kan få fortsätta att utbilda henne.  Tar det lång tid innan man kan utläsa något om behandlingen av henne?

Kjerulfia1
9/2/14, 7:56 AM
#4

#3 Ja det är jättetråkigt, speciellt med tanke på att det är en sådan fin häst med stor potential. 

Vi ska på återbesök i början av oktober… Så innan dess ska vi lastträna en del när hon får börja röra på sig lite mer.

GE
9/2/14, 10:21 AM
#5

Ja, vi får verkligen hoppas att fina hästen läker ut! Undrar som #3 när du kan få nån form av preliminärbesked eller prognos?

När får hon börja röra på sig? Det känns ju åtminstone som att det borde vara hälsosammare med små kontrollerade skrittpromenader, än tokrace i liten hage?

Kjerulfia1
9/3/14, 9:30 AM
#6

#5 Motion får påbörjas den 4:e veckan, dvs om 2½ vecka, eller vad det nu kan vara. Hon håller sig i skinnet  för det mesta.

Annons:
Frågande
9/3/14, 9:38 AM
#7

Håller helt med Gerd, sedan mår ju huvudet så bra också att få se sig omkring. Vi är nog många kring er Linda, som håller tummarna.

Upp till toppen
Annons: