Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 642 ggr
Kjerulfia1
2014-10-21 08:23

Godmorgon ! 21 oktober

Nu är det mörkt på morgonen och det mulna vädret gör inte saken bättre. 

Igår skötte sig G exemplariskt! 😍  Vi tog vårt skrittpass på banan eftersom den är upplyst, längs med fyrkanten och stora mjuka linjer, inget mer än så. Men vad hon jobbade på fint! Skruttan sökte sig ner själv i en fin form och fladdrade med öronen. Visst fanns det en massa energi, men inga höga benlyft utan hon kändes väldigt avslappnad och verkade tycka det var roligt. 

Idag blev det stallpass på morgonen eftersom jag ska ut till Grän och hämta lammkött efter jobbet. Så ikväll blir det till att stycka skånkar och göra lammfärs och fylla frysen. Maken får anledning att använda sin födelsedagspresent, en vakumförpackare.

Annons:
lil-sis
2014-10-21 09:07
#1

Åh jag vill också ha lammlåda! Men det är ingen idé att köpa förrän jag vet hur jag kan äta sen, vore trist att ha frysen full med saker jag inte kan äta :( Hundarna äter gärna men lite väl dyr hundmat :p Regnar nu, hoppas det slutar under dagen så att jag kan testa bett igen. För jag avskyr regn så det blir inte trots det ;)

GE
2014-10-21 12:11
#2

Så gick halva dagen utan att jag fick nåt vettigt gjort! Dags att börja förbereda för morgondagen. Planeringsdag på jobbet, med bla ebolaträning (omhändertagande av)

#0 Jobbar allhelgonahelgen (to-fre-lö), och på söndagen har jag lovat bort mig för fotografering på Lurbo (spökhoppet). Så det får bli senare då, efter SM-helgen…

liljegren
2014-10-21 19:27
#3

#1 välkommen till oss ;) vi säljer hela och halva lådor.. vi håller just nu på att planera inför kommande slakt.. hoppas på att kunna köra en till omgång närmare jul med rökt lammfiol och ytterligare en omgång i påsk. Vi har ju rätt mycket lamm kvar ännu.. Här är det samma som vanligt.. förutom att sambon var med och mockade idag.. efter en box undrade om jag inte hade något annat jag ville ha hjälp med.. nåja.. jag slapp ströa och packa foder iaf ;)

lil-sis
2014-10-21 19:53
#4

#3

Om problemet bara vore att hitta en säljare :p

Vi får se om det kanske går att damma av frysen som står i garaget.

Upp till toppen
Annons: