Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 761 ggr
GE
10/24/14, 9:49 AM

God Morgon 24 oktober

Grått och regnigt idag! Känns som att man skulle vilja krypa ner under en filt och sova. Det går dock inte an, utan det är bara att sätta fart så att dagen hinns med innan det är dags för helgen på plåsterhuset.  För säkerhets skull även söndag natt, som jag i ett svagt ögonblick i onsdags lovade att ta som extranatt.

Var och kollade på en träning (stor häst) igår kväll, och blev i det närmaste utskälld för att ha rekommenderat en ponny. Vilket jag fö inte alls hade gjort. Jättetråkigt!

Jag fick ett samtal från en person i våras om en ung ponny, som hon  hade sett på en hemsida. Jag tyckte den såg trevlig ut, och sa det men inget annat. Hon tänkte åka och titta på den, så jag sa åt henne att kolla runt på andra uppfödares hemsidor också, så att de kunde titta på fler på samma resa. Sen hörde jag inget mer från henne, men i somras såg jag yngsta dottern på en irländare med okänd stam, så någon Connemara blev det uppenbarligen inte…

Igår fick jag veta varför! Hon hade halkat in på Connemarapunktnu och sett att uppfödaren till den här ponnyn stod med sitt namn bakom bloggen. Hon sa att hon aldrig skulle göra affärer med någon som stod bakom en sån, som hon uttryckte sig obehaglig sida, och det fick henne tyvärr också att avstå från Connemaran helt och hållet. Hon var arg för att jag inte hade upplyst henne om detta, och antog även att jag sympatiserade med dem eftersom jag inte sagt något!

Ska det verkligen behöva vara på detta viset??? 😕

Annons:
liljegren
10/24/14, 10:21 AM
#1

Vad tråkigt att det blev så. Vet dock flera i min omgivning som också läst och tycker att det är avskräckande.. medans somliga funderar över vad de vill ha ut av det hela. Här är det hovslagardag! Katten ska kastreras och fullblodet promeneras för att kolla hur det ser ut med hältan.. suck… ha en fin dag i regnet :)

Kjerulfia1
10/24/14, 10:57 AM
#2

#0 Otroligt trist att det inte blev en connemara pga   Connemarapunktnu, men det visar ju också hur kontraproduktiv den sidan är. 

Jag tror dock det är bra att det kommer fram att potentiella connemaraköpare väljer bort en svensk connemara pga av det som står där, för det gynnar ju absolut inte connemaran i Sverige. Och det slår inte bara mot de uppfödare/säljare som står med namn att de stödjer sidan, utan även mot alla andra.  

Här är det jobb som gäller, grått och trist…. FN-dagen i all ära

lil-sis
10/24/14, 5:02 PM
#3

Men de allra flesta ponnyköpare är väl inte intresserade av annat än att tävla sin ponny, egentligen? Så att lägga vikt vid vad en sida på nätet tycker om _föreningen_ känns knepigt. Det påverkar ju inte ens dagliga liv med ponnyn. Sen tycker jag också att tjafset är tråkigt och emellanåt småaktigt. Så jag tycker sidan är både bra och dålig.

starrhult
10/24/14, 6:30 PM
#4

# 0 - Så trist. Så klart att mycket kan man tycka om detta - men själva verkar dom i alla fall tycka att dom är duktiga…

För övrigt anser jag att livet på en hästgård är överreklamerat denna årstid :(. Kallt, blåsigt, blött, lerigt och mörkt. Vildsvin som oönskat plöjer hagar, vilda jägare i skogen - och framför allt: inte ens en kiosk närmare än 1,5 mil (så att tröstäta lite godis kan man glömma).  Varför hästarna varit så hiskeligt glada hela veckan för, kan jag inte riktigt begripa?

GE
10/24/14, 7:20 PM
#5

#3 I det här fallet var det nog inte så mycket VAD som skrivs, utan snarare HUR. Hon är själv rutinerad i avelssammanhang, och vet att det kan blåsa bistra vindar runt föreningarna. Hon sa bara att hon inte ville ha nåt att göra med folk som står bakom den typen av skriverier…

GE
10/24/14, 7:24 PM
#6

#4 Kylan kanske? Här har det varit kallare några dagar, och Fenella och Romantica har brallat runt som galna i hagen. Fenella så pass att hon drog av sig en framsko…

Nej, nu är det hög tid att dra på sig regnstället och sätta sig på cykeln…

Annons:
monsterpony
10/24/14, 9:04 PM
#7

Två månader kvar till jul!

Grått och kallt även här, men efter fyra dagar med lågintensiv huvudvärk är den äntligen borta, så jag är nöjd ändå.

Upp till toppen
Annons: