Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 828 ggr
Kjerulfia1
2014-11-18 08:11

Godmorgon 18 november

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ännu en mörk morgon, men nu är det bara en dryg månad kvar tills det vänder. 

Idag och imorgon är det kurs hela dagen. Kul, men känns lite stressigt när det är så mycket annat som måste bli klart, helst igår.

Igår när Gittan och jag var ute på vår sedvanliga skrittur så skrittade hon HELA tiden på ett väldigt  avslappnad och trevlig sätt. Det var länge sedan, men ett steg i rätt riktning känns det som.  Vi utökade vår tur lite granna också och var borta i nästan 25  minuter.  Det hjälpte säkert till att vi hade sällskap under turen även om det inte har spelat så jättestor roll tidigare. 

Sedan ska jag be att få presentera den nya prinsessan. Ja, jag har gått och köpt… en connemara till…  en brun med stjärn (och tre vita strån på nosryggen), så nu kan man vara med i Colour Cup på Riks ;)

Hon heter Axtorna Wise Melody. Född 2010. e: Frederiksminde Hazy Match u: Lady Rosscon ue: I Love You Melody.

Är 154 cm i dagsläget, men kommer nog att växa lite till. Än så länge har hon inte gjort så mycket i livet.  Mer info kommer i ungponnytråden. 

Gittan är också någon slags gammelmoster till Melody eftersom Abbeyleix Flora, Gs mm är Ms mmfm. 

På bilden är den bruna Melody och den grå är Gittan.

Annons:
GE
2014-11-18 16:51
#1

Grattis till köpet! Det ska bli spännande att läsa om henne i ungponnytråden nästa år. Jag kommer att göra om den förresten.  Under rubriken unghästar kommer den att delas upp i tre olika trådar, 3-4 år, 5-6 år samt 7 år, bara för att det inte ska bli så tungladdat mot slutet. Det går bra att presentera hästarna så fort trådarna kommer upp, förhoppningsvis redan under kvällen.

Ha en bra em och kväll!

Upp till toppen
Annons: