Annons:
Etikettfoder
Läst 1721 ggr
GE
2014-11-19 19:13

Vad ger vi våra hästar?

Annons:
liljegren
2014-11-20 10:40
#1

Jag blir faktiskt nästan lite irriterad. Jag hittar inga källor till forskning på vad de skriver. Jag ställer mig ytterst kritisk till homeopati efter erfarenhet både på människor och hästar. Finns det källor någonstans på sidan som jag inte hittar?

lil-sis
2014-11-20 14:47
#2

Inte hittar källor heller…

AnnaB
2014-11-20 18:54
#3

Nog går de till överdrift om man ska komponera foder efter detta till en frisk och sund häst! 🤔Men visst fungerar örter som läkemedel, nypon HAR effekt mot stela leder, Bovete ört LINDRAR allergi, här är skillnaden enorm om hästen får örten eller inte!☝️

starrhult
2014-11-21 06:46
#4

#1 - källkritik verkar över huvud taget inte stå så högt i kurs hos hästfolk tyvärr..Det verkar räcka med tro, hopp och kärlek. Sen verkar det också som att det är allt - eller inget som gäller när man tar ställning i olika frågor. Det vore väldigt bra för alla hästars välfärd om det förekom lite mer kritisk granskning av "fakta"  i många olika frågor.

liljegren
2014-11-21 15:40
#5

Absolut fungerar örter, i viss mån, bra. Men att säga att man fodrar sin häst sjuk när man inte har en vetenskaplig källa känns inte ok i min värld :) kanske för att jag gör "alla fel" ;)

Frågande
2014-11-21 15:54
#6

Livet lär en, dels via böcker, dels via duktiga hästmänniskor, dels via eget långt lärande. Då många av oss är nya hästmänniskor vill man ju så gärna göra rätt. Men en bra bok då man är osäker, en oberoende foderrådgivare, och att träna sin häst ger en  mycket bra grund att stå på. Sedan är det som med det mesta här i livet, en del har bara bättre feeling. En del har oftare friska hästar i någon form, andra inte…. En del saker kan man förebygga, andra inte. Numera känner jag stor tacksamhet för deras hälsa., vilket jag inte gjorde på samma sätt när jag var yngre.

Annons:
Upp till toppen
Annons: