Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 1116 ggr
Kjerulfia1
2014-12-10 06:07

Godmorgon 10 december

Vad det blåser! Blir nog dansa med hästar nu när jag ska släppa ut dem…. not very amusing.

Annons:
GE
2014-12-10 08:06
#1

Dansa med hästar är nog bara förnamnet! Fröken F dansar alldeles tillräckligt redan, är iofs ledbar men står på bakbenen, bockar och piper i sjukhagen. Idag får hon nog vara inne tills vindarna mojnat…

liljegren
2014-12-10 09:17
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Vill nog hävda att det är 10/12 ;) Blåst och regn så det står härliga till. slemhostan vägrar ge med sig. Febern kommer och går. Lite tröttsamt.. snart 4 veckor.. kanske skulle gå till en läkare? Jag tippar dock på virus och rådet "vila och alvedon" kan jag få gratis…. "Tömkörningen" med Isolde får vänta idag.. tänker inte försöka mig på det när det blåser såhär.. ha en fin dag och blås inte bort!

Kjerulfia1
2014-12-10 09:34
#3

#2 Ja, visst är det den 10:e. Kom på det när jag skulle fylla i parkeringslappen på jobbet. Kna du ändra rubriken GE?  

Har du fått någon bra hostmedicin? Det är ju alltid något mer än alvedon eller ipren.

GE
2014-12-10 11:17
#4

Skönt att fler än jag kan virra till det med datum och årtal 🙂

lil-sis
2014-12-10 15:12
#5

Tog in ponnyerna när jag kom hem från jobbet, de var synnerligen samarbetsvilliga ;) Mina är oftast ute men regn, blötsnö och halv storm på tvären är blä och då får de torka upp tills husse kommer hem. Den  nyklippta pensionären har dessutom hål i sitt täcke på rumpan. Inte för att hon fryser pga det men ändå. Går naken annars (halvklippt pga hon svettas så dant av att bara vara).

X tog nästan in sig själv och lade en NÄSTAN normal bajshög i boxen. Yay!

Har idag hämtat tre paket. Gut balancer, ImproWin och NAF Haylage Balancer. Jag tror väl inte att det hjälper men de ska få en vecka var (har testat gut balancer förut) och hjälper det inte kör jag alla tre… Allra bäst hade det ju varit om det blev vinter för då blir magen hennes fin på en gång!

Frågande
2014-12-10 17:19
#6

Idag var det inte nådigt att sitta i sadeln. Stormiga vindbyar med regn som piskade på. Och regnkläder håller inte alltid vad de lovar. Mest rädd blev de när vi var på hemväg på vår lilla skogsväg när björkarna slog mot varandra. Men tänk man mår alltid så gott när man varit ute ändå.

Annons:
lil-sis
2014-12-10 19:45
#7

X fick börja med NAF Haylage Balancer. Det innehåller egentligen mest kalk och kalk har vi gott om i jordarna här men det finns de som har teorier om försurade marker och kroppar och en burk kan man ju testa.

X var inte riktigt imponerad över äckligt pulver i hinken men det gick ner ändå. Idag åt de inne så då kan hon inte försöka byta hink heller… Tror jag gör likadant imorgon.

Cathak
2014-12-10 21:51
#8

Här tror man att man gått och köpt en vädertålig liten häst med gener från ett kallt, regnigt och blåsigt Irland. 😕Men vad händer när det blir lite regn och rusk i Skåne? Då smiter hon ut från sin hage (innan jag hunnit mixtra klart med trådarna) och springer in i sin box igen. Kan det vara den av husse upphängda adventsstjärnan som lockar?😃

GE
2014-12-11 09:15
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

#8 En Connemara brukar ha vattentåliga gener, men regn och rusk i Skåneland den här årstiden är nog inte att leka med 😉

Fenella gjorde sin debut på 1 meter i en regnskur som lade hela hoppbanan i blöt! Det bekymrade inte fröken alls, hon seglade runt i fin stil med spetsade öron!

Klicka på bilden x 2 så syns regnet till och med….

Cathak
2014-12-11 21:39
#10

Vilken fräck bild! Fin ponny det där. Vad är det för stam?

Upp till toppen
Annons: