Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 661 ggr
Kjerulfia1
2014-12-16 07:57

Godmorgon 16 december

För idag är det verkligen en GOD morgon. 

Igår travade jag med Gittan för första gången på drygt 6 månader 🥳. Det var inte långt och inte mycket( c 50 meter x2), men ett nytt steg i rehab. Hon var nästan lugnare i traven än i hennes "konvalesensskritt" (dvs lätt passage). 

Till helgen ska hon få komma ut i stor hage och släppas med en kompis. Det kommer ju att bli rejs av Gittan i början (och jag håller tummarna att det går bra), men "nya" kompisen är en mogen dam på 14 år som KANSKE hänger på ett varv och sedan kommer att stå och chilla. Gittan, som är en aktiv och sprallig connemara, kommer ju att springa oavsett vilken hage hon släpps i och då är det bättre att hon får gå ut med ett lugnt sällskap på en gång, så kanske hon blir lite lugnare. 

Snacka om att det blir en lycklig och glad ponnyhäst lagom till jul! 🌺 😃

Annons:
GE
2014-12-16 08:06
#1

Morn! Det låter härligt! Hälsa och gratta Gittan 😉

Lite positiva tongångar från sjukhagen här med. Fröken F. är återbördad till R. i en större hage. De är lugna och sansade, och ser ut att trivas hyfsat bra i varandras sällskap. På måndag kommer husvetten på återbesök. Håller tummarna…

lil-sis
2014-12-16 12:30
#2

Vaknade med huvudvärk. Fick börja dagen med att vittja musfälla igen. Fick splitterny buss, fin och så men de luktar apa = än mer huvudvärk. När jag kommer hem blir det djurmatning och sen säng!! Solen skiner iaf :-)

Upp till toppen
Annons: