Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 1035 ggr
starrhult
2014-12-19 15:54

God eftermiddag den 19/12

Äntligen två veckors ledighet från arbetet! Ska bli så skönt. Dagen har varit varm, blåsig och solig - mer likt vår än vinter. Men skönt att den mesta isen har blåst bort på grusvägen, som varit som en isbana denna vecka. Hästarna tyckte också att det var skönt att kunna springa av sig lite. Försöker hålla igång ridningen så gott det går, men denna vecka har varit motig - både på grund av vädret och trötthet hos ryttaren. Men nu vänder det snart - och dagarna blir längre igen.

Annons:
lil-sis
2014-12-19 16:39
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Lyckades lasta själv idag. Började med att skicka in men det ville hon inte alls. Ledde in och efter lite om och men och omlastningar så stod hon kvar så jag kunde stänga. Hos ET så visade hon sig vara sned och vriden i bäckenet och ryggraden liksom sänkt och trång. Akupunktur och kiropraktik bör lösa det på 2-3 besök. Hem var husse med och stängde bakom oss.

Kjerulfia1
2014-12-19 17:13
#2

God kväll!

Kom hem från en tjänsteresa till Bryssel idag. Egentligen skulle jag kommit hem igår kväll (reste över dagen), men först var planet försenat och sedan när vi hade varit i luften i 40  minuter så meddelade piloten att vi skulle landa på Kastrup 2255 istället eftersom de hade överskridit den tid de får jobba i sträck. Där fick vi köa någon timme innan det var klart med hotell och ombokning av fortsatt flyg i morse. Så istället för att vara hemma innan 2330 igår , så kom jag hem kl 9 i morse. 😴

Efter 4 timmars sömn och en full arbetsdag känner jag mig rätt seg minst sagt. Det blir ett sent stallpass eftersom jag har kvälldfodring och jag är inte riktigt i form för att åka ner två gånger. 

Men nu börjar 3 veckors ledighet 😃, vilket som av en slump sammanfaller med ponnyhästarnas träningsläger.

GE
2014-12-19 22:17
#3

God kväll!

Vilken lyx med så lång ledighet! Själv jobbar jag både jul och nyår, och även helgen däremellan. Sammanlagt 9 nätter de närmaste 2 veckorna. Ska dock inte klaga, har tänkt att storhelgstilläggen ska bidra till ett nytt kamerahus :)

Märit
2014-12-19 23:53
#4

Längtar efter snö!

Vi ska också ha träningsläger. Fem av sex är hemma och de ska alla tränas!

Upp till toppen
Annons: