Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 581 ggr
GE
1/20/15, 9:48 AM

God Förmiddag 20 januari

Ulf Lundells "Snön faller och vi med den" kan sammanfatta helgen på plåsterhuset. Jag har i stort sett bott på gipsrummet, och gipsat handleder, fotleder, armbågar, fingrar, underben och helben. Måtte ha lagt ett 50-tal gipsar minst…

Nu väntar 2 nätter, och de lär väl bli likadana, eftersom det nu är nollgradigt och snöfall. Vi går mot ljusare tider dock, måste försöka komma ihåg det i eländet…

Annons:
Frågande
1/20/15, 2:51 PM
#1

Grått och väldigt halt i Tungelsta, men jag antar att alla ni andra har det likadant. I går gled bilen in i släpet, långsamt, nackdelen med att ha backe. Trodde ett tag att stödhjulet som fick sig en smäll, var trasigt. Det höll som tur var, för idag var det träning på fm på Jursta. Att ha haft sin häst från det han var åring, gör att man lär sig att vänta. Nu kommer styrka  och spänst fram allt eftersom, och mellangaloppen bryts inte av när vi samlar.

Glad att "någon" gipsar också, för idag höll det inte längre, jag stöp handlöst två ggr, för vi har ett tunt snölager som lagt sig på blankis och grus, och de små broddar man har själv, biter inte alls, ibland är det bra att ha lite egen stoppning. Allt höll, men man blir lite knäsvag nån minut. Nu in till huvudstaden för arbete, hälsningar till Er connemaranördar.

starrhult
1/20/15, 3:07 PM
#2

Ja det är i alla fall skönt - att det blir längre och längre dagar. Drygt en timme sedan vintersolståndet! Lite ljusare av den lilla snön som kommit också. Jag är glad att jag hittills har hållit mig på benen och för all del på vägen med bilen också. Förstår att sjukhusen fylls med "brottslingar"..

Kjerulfia1
1/20/15, 5:11 PM
#3

#0 Kan man gipsa en förkylning också 😓 😴 

Skämt åsido, idag har jag gjort något jag aldrig trodde jag skulle göra, gå till vårdcentralen för en jäkla förkylning. Men nu har jag varit sådan här mer eller mindre sedan slutet av oktober och det tar så på kroppen att aldrig få vara frisk. 

Förutom min täppta och snoriga näsa, enstaka hostningar och allmänna orkeslösheten så var jag frisk och kry. Så det är väl bara fortsätta att lida sig igenom det här vad det nu är.

Det tråkiga är att man inte riktigt orkar med ponnyhästarna som man skulle vilja. Tur i oturen har den senaste nedåtdippen sammanfallit med isdagarna och Gittans tappsko, så det har inte gjort så mycket än då.

lil-sis
1/20/15, 5:37 PM
#4

Idag fick jag papper på att ponnyn är ponny i två år till :-)

GE
1/20/15, 6:28 PM
#5

#3 Är man inte täppt innan, så blir man det garanterat av gips i näsan 😉

Krya på dig! Jobbigt att vara förkyld så länge…

GE
1/20/15, 6:29 PM
#6

#4 Hur stor är hon då?

Annons:
lil-sis
1/20/15, 8:02 PM
#7

146

Upp till toppen
Annons: