Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 1122 ggr
GE
2015-01-25 07:32

God Morgon 25 januari

Morrn! Tidig morgon i tvättstugan. Det gäller att passa på när det finns lediga tider. Har av någon konstig anledning lagt in söndag som en enkelnatt, så det gäller också att disponera dagen rätt…

Ha en härlig dag!

Annons:
Kjerulfia1
2015-01-25 10:27
#1

Idag kommer en kompis ut och hälsar på så idag  blir det första ridturen tillsammans för Gittan och Melody. Det ska bli jättespännande och kul ! 

Igår när jag och Gittan red förbi lösdriftshagen så gnäggade Gittan när hon fick syn på de andra hästarna. Gissa vem av 4 (en connemara, en arab, ett halvblod och en arab/PRE) som svarade och kom galopperande mot oss, jo Melody. Och Gittan gnäggade igen och ville inte gå därifrån och Melody tittade på oss som att "men där är du ju, min kompis". Då ska jag tillägga att de egentligen inte känner varandra utan har fått hälsa på varandra i stallet ett par gånger och när Gittan stod i ena sjukhagen, så fick Melody stå i den bredvid kortare stunder ett par gånger, men ändå verkar det som att de känner en oerhörd samhörighet ❤️. 

Är det någon mer som har stött på detta? 

Sedan har ju Gittan en ny boyfriend i stallet. Det är nordsvensken Nisse som flyttade in i höstas. Pah för halvbloden, näh Nisse ska det vara, den enda valacken hon gnäggar till, och det gör hon bara när det är någon som "duger".

RC71
2015-01-25 13:00
#2

God middag ! Tillbringat senaste veckan som "Halta Lotta"  Muskelsträckning i ett ben. Inte lyckat med mitt jobb och stallet fullt av ponnyer som behöver sitt . Verdi som normalt har en väldigt stor skritt har nu lärt sej gå med myrsteg till och från hagen , så matte hänger med 🙂. Dom nyblivna tvååringarna mättes i morse . Långarnö Dixie e. Idefix d Villon ue Dexter Leam Pondi =140 cm . Långarnö Peggy Sue e. Linsfort Barney ue. Janus =139,5 cm . Båda födda i maj. Ha en fortsatt skön söndag alla !

monsterpony
2015-01-25 13:06
#3

God lunch alla. Här singlar det ner stora härliga flingor. Härligt när man bara har en lugn och stilla hemmadag framför sig!

#2 Krya på dig.

Akerberg
2015-01-25 17:12
#4

Tävling hela dan, red en klass, LC2, o vann!! Trodde det var kört när högergaloppen blev pannkaka men resten var bra tydligen ☺ Dagens mest chockade vinnare kan man väl säga 😉 Roligt också att Josefs kompis connemaran Excalibur vann LB1 😙

lil-sis
2015-01-25 17:14
#5

Idag har jag ridit båda mina conniponnisar. Den yngre sitter fortfarande fast i snöre med husse i andra änden men vi skrittade bort från trygga ängen ut på grusvägen som går till stora vägen, fram till stora vägen och sen tillbaka.

På tisdag ska jag rida ut med en kompis 😮

Gammelponnin skrittade jag runt på ängen med, vi (jag) går en kurs i "logisk ridning" och min stackars hjärna går på högvarv. Det gör nog iofs hans också, han får gå vart han vill på långa tyglar medan jag fokuserar på andning, mage, sittben osv.

RC71
2015-01-25 17:31
#6

#5 Vad innebär en sån kurs?

Annons:
Cathak
2015-01-25 19:52
#7

Det vill jag också gärna veta.

Kjerulfia1
2015-01-25 20:47
#8

# 5 Vi ses på kvaliteen i höst 😉

lil-sis
2015-01-26 08:19
#9

www.lindah.se Jag har haft hjälp av henne IRL med B la Parsy för en massa år sedan.

lil-sis
2015-01-26 08:22
#10

#8 vi tänkte också åka till rpaf

GE
2015-01-26 21:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#11

#1 Så klart de känner samhörighet när de har samma matte 🙂

Hästar har ju ett väldigt gott minne. Jag har berättat det här förut, men gör det igen för jag tycker det är lite gulligt.  Fergus såldes hösten 2010, och i maj 2012 träffades han och Fenella för första gången sen han åkte. Att de kände igen varandra var uppenbart. Vi promenerade ner till transporterna tillsammans med Fergus tre lagkamrater. Fergus vände hela tiden på huvudet och gnäggade, och Fenella svarade varje gång. Ingen av de andra sa ett endaste knäpp, så det måste ha varit en "konversation" som bara gällde dom två. Rätt häftigt tycker jag…

GE
2015-01-26 21:54
#12

#2 Har du inga bilder på småflickorna? Skulle vara jättekul att se!

GE
2015-01-26 21:57
#13

#4 Stort grattis!! 🏆

Annons:
RC71
2015-01-26 22:12
#14

#12 Ska väl kunna ordnas vid tillfälle :)

Upp till toppen
Annons: