Annons:
Etikettlek-och-tävling
Läst 2319 ggr
GE
2/24/15, 9:09 AM

Gissa hederspriserna!

I väntan på att inspirationen ska infinna sig till konstruktionen av en vårnöt, får ni här en liten "warm up" så länge! 

Hederspriser till grupp 2 på Gävle Ryttarsällskaps tävlingar 22/2

  • Något som används tex vid frukosten

  • Något gult på tub

  • Något vitt och tärnat på burk

Lycka till! 😎

Annons:
MrsM
2/24/15, 2:03 PM
#1

Honung, senap och fetaost??? Du skämtar.

starrhult
2/24/15, 3:13 PM
#2

Eller marmelad..?

Kjerulfia1
2/24/15, 3:35 PM
#3

1: Smörkniv i ene

2: Senap eller jodopaxgel

3: Socker

GE
2/24/15, 6:25 PM
#4

#1 Två rätt, och NEJ, jag skämtar inte 😕

GE
2/24/15, 6:27 PM
#5

#3 Du är något hårt på spåren där, mer säger jag inte 😉

Annette
2/24/15, 7:28 PM
#6

Osthyvel.

Annons:
Frågande
2/25/15, 8:51 AM
#7

Kan förstå att man undrade om de kom från Ica, varför inte lite choklad och godis istället? Inte dyrare men mycket roligare.

GE
2/25/15, 12:24 PM
#8

#6 Rätt! Hade tänkt att nästa ledtråd skulle vara "kan irritera (åtminstone jag blir det) när någon vid frukosten använder redskapet till att göra en kälkbacke" :)

GE
2/25/15, 12:27 PM
#9

Rätta svaren alltså: Osthyvel, senapstub och en liten burk fetaost!

#7 Hade varit MYCKET roligare!

liljegren
2/25/15, 1:08 PM
#10

Jag kan förstå att man väljer att inte ge godis.. (i vilken annan idrott ger man barnen godis som priser?) Men det finns ju annat.. ett par kg äpplen/morötter kanske?

Frågande
2/25/15, 3:17 PM
#11

En få en chokladkaka eller kexchoklad som pris ser jag inte som något fel efter en fysisk ansträngning, det är inte det ungarna blir tjocka av, det är fel kosthållning och för lite motion som gör dem för tunga. I övrigt har jag ingen aning om hur de gör i andra idrotter efter tävling, men detta är bara min åsikt!

Sassenach
2/25/15, 3:24 PM
#12

Eller en hästtidning…

Det är svårt idag och veta vad man bör ge barn, en del av dem kan inte äta gluten, en del inte laktos eller så är de diabetiker.

Annette
2/25/15, 4:42 PM
#13

Om hederspriset består av en osthyvel hade jag personligen nöjt mig med endast en rosett.

Annons:
starrhult
2/25/15, 5:19 PM
#14

I och för sig har jag varit med om många udda priser på tävlingar - men undrar om inte det här var det mest annorlunda jag hört… Det som oftast är uppskattat är presentkort - kan ju vara till och med på ICA 😉. Då får man åtminstone välja sin ost - om man nu vill ha det.. Annars kan jag nog tycka att det finns mycket annat som i alla fall kan upplevas som ett pris också..

Frågande
2/25/15, 7:00 PM
#15

Presentkort är väl toppen!!!!

Märit
2/25/15, 8:03 PM
#16

I Danmark fick jag en vinflaska som pris i orientering! Den delades ut under prisutdelning i kvällspuben i en sporthall där familjer samlades under kvällen. Barnen fick andra pris vill jag minnas.  Det ni var överraskande för en svensk orienterare!

Frågande
2/25/15, 9:23 PM
#17

Fick barnen en halv flaska Märit, ha ha ha?

GE
2/26/15, 9:10 AM
#18

Det blir svårt med hederspriser, om man ska ta hänsyn till sjukdomar och allergier av olika slag. Klubbarna gör nog generellt sitt bästa. Förra året levde en mamma rövare på en tävling, för att dottern fått ett oäkta "blingset" (halsband, armband, örhängen). Hon stod i sekretariatet och gormade att dottern bara tålde guld och silver, och HUR kunde de göra på detta viset? Snälla som de var lät de ungen byta och välja annat, och hon tog ett fint schabrak (som förmodligen skulle ha gått till någon framskjuten placering i en högre klass). Bra betalt för en 6:e plats i LC…

Akerberg
2/26/15, 12:25 PM
#19

Har vunnit en lokaltävling, fick reklamgrejer från ett försäkringsbolag i hederspris, kändes också som det kunde kvittat. Sen är det absolut inte lätt att få ihop priser till tävlingar, har själv jagat sådana. Alla blir inte glada över samma grejer heller.

Frågande
2/26/15, 1:29 PM
#20

Ja, vad ska man säga, Gerd! Kanske det att en del föräldrar verkligen suger, en dask i stjärten hade nog inte hjälpt denna dam heller.

Annons:
GE
2/27/15, 8:45 AM
#21

#20 Själv skulle jag ha bussat överdomaren på både mor och dotter! Ungen var rent oförskämd, rev och slet på prisbordet som var ordninggjort för kommande klasser. De visade henne andra saker först, men det ena var fult, det andra fel färg, det tredje inte tillräckligt värdefullt osv. Så hon gick sonika bort till prisbordet och tog schabraket. Jag kan förstå att de ville få bort dem från sekretariatet, men jag skulle ALDRIG ha tolererat ett sånt beteende!

Jag skulle ha sett till att överdomaren hade kommit och knäppt båda på näsan. Så där illa får man helt enkelt inte bete sig! 

Inte ens om man får en senapstub i hpr. Man kan maila tävlingsledningen efteråt och framföra sina åsikter istället…

Sassenach
2/27/15, 11:05 AM
#22

Vi har haft lite svårt att få sponsring till våra tävlingar, men vi brukar köra med presentkort på Granngården. :)

Upp till toppen
Annons: