Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 731 ggr
Sassenach
4/18/15, 7:05 AM

God Morgon 2015-04-18

Morgon! Kroppen visar ovilja mot att gå upp, tur att hästarna redan fått frukost. Idag skall jag iväg och träna beridet bågskytte och eftersom herr Kråka är lite orastad, så kommer jag låna en shire på 185. Ägaren sa att han är jättesnäll och jag tror henne, man kan inte ha en individ som är konstant icke samarbetsvillig i den storleken. Sen tror jag det blir att bygga lite bana inför klubbhoppningen imorgon, hoppas de gjorde klart igår. Trevlig dag!

Annons:
Kjerulfia1
4/18/15, 8:12 AM
#1

Alla hästar ute. Nu sitter jag med en kopp kaffe i solen.

monsterpony
4/18/15, 8:19 AM
#2

Solen skiner och förkylningen är äntligen över. Jag har massor med hemmapyssel, men i morgon är jag sugen på att åka till Mantorpsryttarna och fota maror om vädret fortfarande är ok.

Akerberg
4/18/15, 9:21 AM
#3

#2 håll gärna lite extra utkik efter Excalibur :-) Har vad jag vet inga direkta planer idag, städa badrummet borde jag göra, men det är ju så tråkigt :p

GE
4/18/15, 10:59 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Funderade i morse hur den här dagen skulle hinnas med. Efter att ha sorterat bort allt  som kan skjutas upp, blev det inte så mycket kvar. Så det blev fika hos grannen på altanen, och på em blir det svanstvätt och skogspromenad….

Tur att det inte ser ut så här i skogen häromkring. Så ser det ut där Fergus bor..

liljegren
4/18/15, 11:25 AM
#5

Här klipper vi får! Och lagar staket tydligen. Alternativ till varför tråden var av i ett väldigt fint snitt och saknade 10 cm 1) klåfingriga idioter med sax 2) tråden bantar och ville göra sig vårfin 3) aliens 4) rebell har utvecklat sin frisörförmåga

lil-sis
4/18/15, 11:31 AM
#6

Blåser idag, tänkte rida Prinsen och hämta ännu en sadel. Och så pysslar vi på gården. Och har beställt nya skivor till släpet. En vägg är dålig så vi byter allt. Puh! Eller jag tittar nog på och lagar mat :p

Annons:
GE
4/18/15, 12:10 PM
#7

#5 Jag tror Rebell snart är klar för gesällprovet 😉Alternativt nr 1 😕

Visar Rebell några tecken på senskimling än?

starrhult
4/18/15, 4:41 PM
#8

Äntligen, en hel natts oavbruten sömn. Skapligt väder och lite bättre i ryggen. Har inte kunnat rida på ca två veckor, passade då på att vaccinera. Sedan har det varit mestadels lite lugn tömkörning + ridhjälp av annan till Fly High. Jag känner mig rätt så normal igen och fölis mår bra. Hon är väldigt stor :). Inga fler halvblod kommer att få föla hos mig tänker jag mig…

liljegren
4/19/15, 11:08 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

#7 hmm.. jag till hösten kanske ;) Jag vet inte riktigt vad jag ska titta efter? Han är gul runt ögon och i flank men vita stickelhår på buken.. han blir mer och mer svart i ansiktet

liljegren
4/19/15, 11:11 PM
#10

Ja okej då.. mörkbrun verkar vara mer rätt benämning ;)

GE
4/20/15, 10:19 AM
#11

#9 Du har ju en bra mall i hingsten att gå efter 🙂

Titta efter små stickelhåriga fläckar på kroppen, och titta i kronränderna. Det vita kryper på nerifrån, titta på Skylarks fötter så förstår du vad jag menar…

Vilken färg hade han i vintras,om du jämför med innan han satte vinterpäls?

liljegren
4/20/15, 11:13 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Knepigt.. jag får kika på honom lite extra dag OM bilden fäster, tycks vara ett "handhavar-problem" ;) så är det så han såg ut i somras

Upp till toppen
Annons: