Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 1359 ggr
starrhult
2015-04-21 09:57

God förmiddag 21/4

Fantastiskt väder! Läste précis propositionen till Riksutställningen. Ett nytt pris - seniorpriset till äldsta ryttaren kanske skulle vara något att sikta på? Synd att det inte fans förra året - då jag red runt barbacka på Bingobullen, när jag blev för trött att traska runt I väntan på utställningsklassen 😃. Ser fram emot särskild ridklass för 55+…Ha en skön vårdag alla!

Annons:
GE
2015-04-21 15:40
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Ett helt underbart väder idag! Måtte inte allt explodera nu bara…

Ja, det borde vara en seniorklass +55 också, med rätt att använda pall😃

Undrar om det är Katarina Löfberg från Stockmossen som dömer ridklasserna?

Ha en fin eftermiddag och kväll ☀️

RC71
2015-04-21 16:31
#2

#1 Svar ja 😊

GE
2015-04-21 17:01
#3

Kul!🙂Det stavades med v i proppen, och såg då plötsligt så främmande ut

monsterpony
2015-04-21 20:06
#4

#0 Klart du ska sikta på seniorpriset. Och så övertala GE om att låna fröken F och vara med också…

Fantastiskt vårväder här också. Lite kallt att sitta ute på lunchen, men perfekt på eftermiddagen.

Kjerulfia1
2015-04-21 21:18
#5

#1  Vad fint med det blå och vita. Vi har jättemycket blåsippor på tomten och jag har försökt få med detta blåa hav på bild, men får inse min begränsning, jag har varken talang eller utrustning för att få till det! 

Nu har ponnyhästarna några dagars vila när matte är på konferens i Tallinn. Hotellet har pool som jag nog tänkte försöka utnyttja. Kom ju ihåg badkläder den här gången 😎

GE
2015-04-21 21:34
#6

Samsung Galaxy SII är bra till mycket 🙂

Annons:
GE
2015-04-21 22:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

#4 Bara om jag får ha nåt att kliva på 😃

Tror inte jag får låna fröken F, men har ju fröken R om jag vill utmana ödet 🤪

Bild: Fröken F under inridningen 2011

starrhult
2015-04-22 06:12
#8

#7 - aj,aj GE, just detta med pall blev mitt fall! Jag har en annan modell, men ponnyn tog ett litet steg  snett bakåt når jag precis var över med benet i sadeln. Klev på pallen som välte. Jag var slapp i huvudet när hästen först tog ett jätteskutt framåt så jag hamnade på sniskan, sedan nästan tillbaka i balans när tre snabba jätteskutt satte spiken i kistan. DVS jag låg hastigt som en upp-och nedvänd sköldpadda på marken. Jag kom inte upp hastig och är fortfarande, efter drygt två veckor ganska reglerad 😭. Gäller att vara med så fort man har satt foten i stigbygeln! Ponnyn blev orolig över mitt konstiga läge och försökte förstå vad vitsen med det skulle vara.

lil-sis
2015-04-22 09:03
#9

Pall är ju ett måste. Min duktiga inridare hart tränat in stå vid pallen riktigt bra. X står blickstilla. P också :-)

GE
2015-04-22 11:17
#10

Fröken F är stensäker på sånt. Man skulle kunna ställa henne längst med bilen och kliva upp från motorhuven om man ville. Värre med fröken R kan jag säga! Där hjälper det inte alltid att ha någon som håller i ens. Snabb som blixten måste man vara att komma upp, då det är fullt ös medvetslös som gäller för henne…

starrhult
2015-04-22 13:42
#11

#9 - det har denna också gjort i 3 år - som ett ljus. Men något prasslade till och jag var i min lilla bubbla av , denna gång, falsk trygghet.

lil-sis
2015-04-22 14:26
#12

#11 Prinsen är lite lätt skvättig så han har jag alltid koll på. Värre är det med X som är så lugn, jag har iofs redan suttit under magen en gång utan reaktion men en vacker dag lär hon testa att ta ett steg i sidled vid rätt tillfälle 😏

Upp till toppen
Annons: