Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 544 ggr
monsterpony
5/23/15, 8:17 AM

God morgon 23/5

Strålande sol i den här delen av landet. Tyvärr måste dagen vigas åt jobbrelaterat läsande. Men jag kommer i alla fall att kunna ligga på verandan och lyssna på fågelsången medan jag läser.

Annons:
GE
5/23/15, 8:57 AM
#1

Soligt än så länge här också, men det blåser upp en del moln…

Idag är det vilodag i äkta bemärkelse, dvs inga måsten alls. Så himla skönt. Blir en tur ut till stallet och just inget mer…

Akerberg
5/23/15, 9:02 AM
#2

Ska leta fram nål och tråd så att jag kan sy fast Josefs knoppar inför imorgon, bara gummiband, oavsett antal, släpper inom 10 minuter… Innan dess lite köttbullerullning, sadelvård och städning

lil-sis
5/23/15, 1:08 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Imorse red jag ut på Prinsen med Xanadu på släp och husse före på moppe :-) Lite trav och galopp vi var ute i 90min och red nästan 15km.

Sassenach
5/23/15, 6:03 PM
#4

Kväll! Här har det tränats, gått både dåligt och bra. Men är mycket nöjd med fattningarna i högervarv och den sista i vänstervarv, då var jag stabil i sitsen hela vägen in i galoppen och fick då ett betydligt bättre galopparbete efter fattningen. Sedan har det hämtats det sista höet från förra årets skörd. Ikväll blir det grillad entrecote med pommes. Trevlig kväll alla!

RC71
5/23/15, 7:51 PM
#5

Levererat Castle Snowflake till Östergötland i dag. Så nu hoppas jag på ett fint föl e Backuddens Mountain Haze nästa år.

hanna-norrk
5/23/15, 7:57 PM
#6

Jag har badat och putsat på min Noula som ska tävla imorgon, vi ska på andra omgången av div 1 dressyren imorgon för storhästar, LA:3 & MSV C:1. Hon deltog i div 1 för ponny förra helgen fast inte i något lag, placerade sig i sin första LA:P1, så jag hoppas hon är lika taggad imorgon! #5 Spännande!!

Annons:
Kjerulfia1
5/23/15, 11:46 PM
#7

Sista kvällen i Portugal. Köpte två flaskor portvin för 11 euro, hoppas att det håller i väskan på flyget hem. Ska ju byta i Frankfurt igen så det kan vara lite riskabelt, men det är väl bara att linda smutstvätten runt om och hoppas på det bästa. 

Portugal är annars riktigt prisvärt. Kvällens middag inklusive vin och kaffe gick på 15 euro (135 kr)  på en restaurang av det bättre slaget. Man äter antingen kalv eller torsk och riktigt potatis och spenat till. Jag har även käkat strimlade grisöron, trodde först det var bläckfisk, men tji fick jag. Det var väl ingen extrem kulinarisk upplevelse.  

Längtar till pållarna. Melody har haft viloperiod nu när jag har rest en del, så när jag är tillbaka i stallet på måndag blir det att sätta igång henne igen och boka träning för Anette. Ska bli intressant och se om något har trillat ned under den här perioden. Gittan fortsätter vi med och passen på banan har ju faktiskt funkat hittills.  Så även hon kanske får ett träningspass för Anette innan midsommar iallafall, så får vi se hur det går. 

Jag har sett massor av de där gulblommande buskarna som portugiserna tog med till Irland och som ponnyhästarna gillar att äta på :)

Upp till toppen
Annons: