Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 463 ggr
starrhult
2015-07-01 18:36

Goder afton och god kväll!

Hit har nu värmen kommit med besked! Röd som en tomat i ansiktet efter att ha svettats på ridbanan ett par timmar. I dag dock inte på hästryggen - utan som "ridinstuktör" (mkt otippat). Detta kommer sig av att jag nu s.a.s har gjort helt om - jag har skaffat en ryttare på prov till min hjärteponny i stället för tvärt om. Det är en miniliten 12-årig tjej som ridit på ridskola sedan hon var 6 år. Provet kommer att pågå i första hand över sommaren och jag ska vara handledare under den tiden. Bingo har aldrig ridits av en så liten ryttare och han kan ju spralla en del när han är upplivad, så man får ju inte vara helt lättskärrad! Men det verkar gå superbra, både flicka och häst är kvicka både i tanke och handling och verkar passa som hand i handske! Vi har nu träffats tre ggr/vecka i tre veckor. Bingo är en gentleman - och verkar ändå anpassa sina glädjeskutt till en högst moderat nivå för säkerhets skull. I dag fick också Electra göra ett inhopp i träningen - och det var i sanning verkligen roligt att se hur en ponny som knappt sett ett litet barn - försiktigt, försiktigt utforskade den lilla människan (som om det vore en liten katt, hund eller annan liten främmande varelse). Hon gick först så otroligt försiktigt - som att det var hennes ansvar att inget skulle skrämma tjejen. Särskilt roligt eftersom Electra vanligtvis har en aning "bulldozer" tendens - men inte ett spår av dom i dag.

Annons:
lil-sis
2015-07-01 19:40
#1

Red X på ängen idag, mestadels fin.

Kjerulfia1
2015-07-01 20:16
#2

En god vän red Melody idag, och M visade sig från sin bästa ( not) sida. Skönt att det inte bara är med mig som hon kan vara riktigt tvär. Lite goda nyheter, Gittan verkade vara ohalt idag… Nu håller jag tummarna….

liljegren
2015-07-01 20:35
#3

#0 haha ja dom kan allt vara smartare än vad man tror.. hade samma farhågor kring min tant-brun, som annars kan vara lite bufflig.. mened små barn är hon så försiktig så! Image och jag har varit ute på våra ordinerade 3 minuters promenader. Hon orkar knappt lyfta benet korrekt på den tiden.. stackarn :( gör så ont i hjärtat att se. Tärnklänningarna klara Skorna klara Det blrjar arta sig!

MrsM
2015-07-01 20:38
#4

Firar första riktiga semesterdagen hemma idag. Jodå väder & värme kom som beställt…tvättmaskinen snurrar oavbrutet.  Är ju inte den solande typen…

GE
2015-07-01 22:02
#5

#0 Wow! 3 ggr/veckan i 3 veckor! Låter lovande. hoppas det håller i sig! Själv har jag tur om jag får någon att komma mer än en gång till Roma! Tokiga bustant!! 

Trött ikväll, svårt att sova på dagtid i värmen. Två nätter kvar -> SEMESTER 🙂

RC71
2015-07-02 01:41
#6

Nattsuddar och väntar på ett betäckningssto som skulle anlänt runt kl 21.. Nåväl, man har blivit luttrad med åren och uppskattar iaf att transportfirmorna ringer och meddelar förseningar. Stoägare skulle bara veta hur mkt som kan ingå i dom avgifter dom betalar :) . För övrigt är det höskörden som är prio ett här nu och får så vara tills sista strået är inne på torken. Godnatt och godmorgon!

Annons:
Upp till toppen
Annons: