Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 557 ggr
GE
2015-07-03 07:35

God Morgon 3 juli

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Morrn! Nedräkningen fortsätter - fredag-lördag natt - sen ÄR det SEMESTER! 

Skönt med vatten i värmen! Bild från gårdagens utflykt

☀️+22 i Uppsala just nu

Ha en bra dag!

Annons:
Kjerulfia1
2015-07-03 10:33
#1

Sista dagen innan semestern… hoppas min plan att gå tidigt håller….

lil-sis
2015-07-03 11:11
#2

Smälter.

Ska dricka lite mer vatten och sen gå ut och promenera lite på tomten i bara underkläder så jag får lite D-vitamin i mig :p

Red igår kväll på en fin X som börjar förstå grunderna i kontakt och lång och låg. Hon blir väldigt lång och låg men å andra sidan, när hon är stadig där så har jag ju kontakt och kan successivt plocka upp henne. Rygg och mage är aktiv och det är ju hyfsat viktigt.

Men det blir nog ingen hoppning på RIKS, det känns lite för långt bort. Vill inte stressa henne heller.

Kjerulfia1
2015-07-03 11:15
#3

#2 Det där med låg och lång är det som jag och Melody jobbar på. Hon kör väldigt gärna upp huvudet, spänner sig och stressar iväg, men skam den som ger sig.

lil-sis
2015-07-03 13:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Jag tror all grund vi lagt på töm gör att hon förstår vad jag vill uppsuttet. Sen är det svårare att bära mig också än bara sig själv :p Hon blir lätt bakom lod men kryper inte undan bettet så jag oroar mig inte för det just nu, kanske om ett år…

Cathak
2015-07-03 15:55
#5

Hej i värmen.

Vilken häftig färg hon har lil-sis! Vad kallas den? Rödskimmel? En liten fråga bara, varför vill du ha henne i så låg form? ABSOLUT ingen kritik, bara en stilla undran .🙂

lil-sis
2015-07-03 16:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Brunskimmel. Hon är riden typ 3 ggr med kontakt i handen, jag är nöjd med ett jämnt stöd, lyfta upp den kan jag göra när hon orkar sen. Hon är mycket lite riden mer än rakt fram med fokus på att inte stanna, tänk treåring första två månaderna inkl insittningen :) Hon är sådär jättelåg i slutet av passet, dvs när hon slappnat av lite mer.

Annons:
Cathak
2015-07-03 17:29
#7

Okej! Jag tror jag hänger med😐Fin var hon i alla fall. 😃

GE
2015-07-03 18:26
#8

Hade tänkt mig en liten siesta på em för att orka med natten, men det var för varmt för att somna till en stund. Fixade med bilder från gårdagens utflykt istället, och hoppas hinna lägga upp dem innan jag åker till jobbet…

starrhult
2015-07-03 18:38
#9

Nej, lång är jag ju inte - men definitivt väldigt låg i formen 😕. Bilen hastigt dödens död - ny bil införskaffad, ett måste när man bor på landet. Roligheter och extra förlustelser under semestern - och ett tag till - får vi nu avstå.. Nu är i alla fall stallet sommarstädat - och semester i sikte om en vecka.

lil-sis
2015-07-04 00:01
#10

Nu har vi russanpassat andra halvan av släpet också, packat bilen och tvättat två russ. Imorgon är det Xanadus tur att tvagas. Hon får åka själv på utställning, Prinsen ska få följa med någon gång tror jag.

Upp till toppen
Annons: