Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 1547 ggr
GE
8/22/15, 8:18 AM

God Morgon 22 augusti

Fotojobb på lokal hopptävling idag. Just nu ångrar jag mig lite, skulle hellre vilja åka och lägga mig på en klippa vid kusten. Men har man lovat så…

Hoppas det inte blir för varmt bara…

Ha en bra dag!

Annons:
Kjerulfia1
8/22/15, 3:10 PM
#1

Första programridningen för hösten avklarad. Inte för mig och Melody, vi har en bit kvar, men den första som klubben anordnade. Vi har ju ingen egen anlägggning, men hyrde för dagen in oss på en fantastisk rid och träningsanläggning i närheten. Där ska vi vara i fortsättningen, speciellt som att de ska fixa ordentlig parkering under vintern så att man kan ha tävlingar där sedan. Jihoo! Det känns bara jätteroligt. Idag är det varmt, så det blir ridtur lite senare idag. Maken tyckte jag skulle klippa gräset medans han målar balkongen, men det känns som ett senare jobb, eller imorgon fm, innan jag ska träna.

GE
8/23/15, 5:32 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Hittade en "ny" Connemara. Trodde först det var en unghäst, men det visade sig vara ett 12-årigt sto. Laurel of Coilltedubh, fd avelssto med 3 avkommor i Irland. Härstamning: Monaghanstown Fionn - Callowfeenish Mairtin - Thunderbolt.

Såldes på Connemara Sales i maj förra året, men jag vet inte när hon kom till Sverige. Har inga resultat i år eller förra året, inte heller några på Irland.

En väldigt fin ponny i vilket fall, som flög som en fågel över hindren..

Upptäckte att hon borde vara senskimmel också (trodde först hon var en ung skimmel). Modern är helsyster till Canal Laurinston, som definitivt är det, och halvsyster till Canal Calypso, som med största sannolik också är det. Anlaget måste komma från mormor Village Laura (själv skimmel) via Thunderbolt?

GE
8/23/15, 5:46 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Det fanns ytterligare en för mig ny Connemara på Bälinges tävlingar. Hon heter Blackfield Diamond f-08 e Carraig Éibhir -Ballydonagh Cassanova. Hon fanns också med i samma saleskatalog som den förra ponnyn…

GE
8/23/15, 5:52 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Höll på att glömma. Den här söta B-ponnyn har jag aldrig sett i verkligheten heller.  Crystal Boy, f-04 e Windy's Boy - Calla Boy.

GE
8/23/15, 6:46 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#5

Det var ju inte bara irländare med. Här är 5-åriga Bastubackens Norah som gick två fina rundor. På bilden tagen framifrån väldigt lik mamma Lindens Myrna, men annars tycker åtminstone jag att hon har mest drag från pappa Gräns Roeson…

GE
8/23/15, 6:54 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Ängaskogs O'Tusan, sto f-98 e Rolls Royce - Nice-n'-Easy. Det blir bara en delbild pga "den mänskliga faktorn", som det brukar heta när fotografen klantat sig…

Mycket uttrycksfullt huvud, och det ska man väl ha med den stammen! :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: