Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 1256 ggr
liljegren
11/13/15, 1:45 PM

god dag 13/11

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ligger i sängen med en kropp som inte tycker jag ska röra mig mer än nödvändigt idag. Har varit och sprutat min lilla snorkråka som inte är snorig alls längre. Skönt att han svarat så fort! Och han är så duktig så när man ska sticka honom. Vi passade även på att träna på att ställa upp oss, vilket han börjar bli duktig på. Min lilla bellman börjar bli så stor! Han ser ut som en gigantisk fölunge! Ska bli så spännande att se hur han utvecklas till nästa vår, då han blir 2 år.

Annons:
GE
11/13/15, 3:06 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Han är riktigt fin killen, och vad är det jag ser på bakbenen? Är de grå fläckarna torr lera, eller begynnande senskimling? Enligt min "teori" kan han inte vara annat än avblekbar skimmel eller senskimmel, och avblekbar är han väl knappast?

Min kropp tycker också att jag ska vara still. Muskelfästena bråkar fortfarande, och nu har jag gått över på Radital linimentsalva för häst ("värmesalva") i ren desperation. Bytte bort lördagen också, så jag ska inte jobba förrän på söndag. Kvällspass dessutom, mycket lindrigare. Hoppas bara att det ger sig tills dess!

Vid den senaste provridningen av Fröken F kom en kompis över med döttrar för att rida Romantica. Tjejerna förälskade sig i henne, och Jossan som var stalltjej i Balingsta för länge sen, och skötte både mormors mor och mormors far, likaså.

Romantica skulle älska att bli uppmärksammad och ompysslad av de här gulliga tjejerna, men jag är lite tveksam om de verkligen kommer att klara henne när hon har bantat lite och kommit upp i kondition. Det är mycket motor i den damen…

Kanske bestämmer jag mig för att försöka få henne dräktig nästa år istället.

Fröken F åker i månadsskiftet. Lite sorgligt känns det, men det är en toppenfamilj jag har fått tag på, så det känns samtidigt väldigt kul…

liljegren
11/13/15, 3:29 PM
#2

Skulle gissa på skimmling.. han har massor av vita hår i ansiktet.. försökte fota men det gick inte så bra ;) Tråkigt att hon åker men skönt att du hittat en familj det känns bra med!

RC71
11/13/15, 5:11 PM
#3

Efter två dagars regn har man nu totalt glömt bort den fantastiskt fina, torra hösten som varit. Här är mkt jobb som vanligt. Som hovslagare i detta område lär man aldrig bli arbetslös! Väntar på att mitt nytillskott ska påbörja sin resa från Irland. Förhoppningsvis är hon här inom ett par veckor. Kilconly Chaitriona född 2013 e.All Smoke -Abbeyfort. Förhoppningsvis ska hon bli ett fint tillskott i min avel som framtida fru till Castle Verdi. Ha en fin fredagskväll alla!

hanna-norrk
11/13/15, 8:11 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

# Kul du hittade en fin familj till slut. Här trillar det lite tårar titt som tätt då min Holmtebo Noula ska flytta hemifrån på söndag och få en ny liten matte med familj. Samtidigt som allt känns jättebra så är det otroligt tungt, alla fina minnen vi samlat på oss. Hon har verkligen varit en på miljonen<3 Men alla sagor har ju ett slut och det finns fler ungponnyer där ute som förhoppningsvis behöver lite vägledning på vägen till vuxenlivet.

monsterpony
11/13/15, 9:20 PM
#5

Trevligt med nya ponnyer och nya ryttare även om det senare förstås är lite sorgligt också för er som måste säga hej då. Hoppas att man kan få se dem på framtida riks någon gång.

Här har det varit en intensiv vecka som inleddes med en intressant ridlektion på måndagen. Hällregn på plåttak så behöver man i alla fall inte oroa sig för brist på motor i pållen…

I morgon blir det städdag på gården. Håll tummarna för att regnet håller sig borta.

[RC1393]
11/13/15, 9:30 PM
#6

Hektisk dag idag, for till ridskolan för att hjälpa med det lilla jag kunde inför helgens rosa bandet tävling. I morgon blir det 70-80 hoppning och på söndag LC:1 och LB:1 (av solidariska skäl) dressyr. Ska bli kul! Gäller bara att komma ihåg allt som ska med och så måste jag ut och hand(!!!)tvätta mina schabrak, typ nu, men jag fastnade visst här inne istället. 

Fick även veta igår att dressyrsatsningen (som jag går) på ridskolan ska ingå i en grej där (om jag förstod rätt) vi ska filmas medan vi rider ett självvalt dressyrprogram som sedan skickas till SRF och bedöms av en domare. Lät riktigt kul, så hela satsningen samlas om två veckor och rider gemensamt fram och övar lite, sen kör vi! Nu ska jag bara bestämma vad jag vill rida🤔

Annons:
GE
11/14/15, 7:55 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

#3 Spännande med tillskottet! Besläktad med ponnyn på bilden. Samma pappa och morfadern Moyvoon Star går tillbaka på Abbey Fort (hans morfar).

Ägarna är så förtjusta i honom att de har en till e samma hingst på ingång…

GE
11/14/15, 7:57 AM
#8

#4 Vilken lycka att få överta en så fin ponny!

GE
11/14/15, 8:01 AM
#9

#6 Låter spännande med dressyren som ska bedömas per video. Det måste du berätta om när du fått resultatet! Lycka till med tävlingarna i helgen!

RC71
11/14/15, 8:24 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

#7 Den mörkt gulbruna färgen verkar slå igenom i släkten. Min favoritfärg :)

[RC1393]
11/14/15, 2:16 PM
#11

#9 Ja, det lät riktigt roligt! Fick mer info idag och tydligen får vi resultat redan dagen efter!🙂

Upp till toppen
Annons: