Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 707 ggr
Kjerulfia1
11/15/15, 5:28 PM

God kväll! 15 november

Idag har hoppeponnyn och jag hoppat igen. På egen hand den här gången. 

Mellan hindret och cavalettibommarna så tränade jag mycket på att få tillbaka och fånga upp henne. Hon tycker att det är så himla kul och man får ju GALOPPERA, det bästa som finns i hela världen. Då blir det lätt att ponnyn bara springer iväg om piloten inte har koll. Så fart och fläkt med kontroll var dagens måtto. Vi lyckades ju till och med få till en hyffsad trav på slutet! En trav som inte bara var springig utan hon började sätta under sig. Man får passa på att arbeta med dressyren när hon inte märker det 😂.

Annons:
Coromant
11/15/15, 6:44 PM
#1

Idag har Chalmer varit på sin första klubbtävling i hoppning, med beröm godkänt.  Han kom lite nära ett hinder och petade ner en bom.  Så positiv ponny som travade in på banan med spetsade öron och gjorde ett jättebra jobb, även Mikaela som hjälpte honom så bra.

Tidigare i veckan har han stött på en flock fasaner som kom springande på ridbanan när han tränade med Mikaela, inget att bry sej om tyckte han.  Dom andra ponnysarna stötte också på fasanerna och hade absolut inte samma coola inställning.

Chalmer känns helt rätt och jag har anmält  mej till en två dagars kurs i WE.  Det ska bli jätteroligt.

lil-sis
11/16/15, 4:38 AM
#2

Det är dags för årets list-sökning och förutom att man inte vet vad man kommer in på så måste man ju välja. Heltid och mer pengar men mindre tid (och ork) för träning eller deltid och mer tid och ork men mindre pengar? Har jobbat 80% i två år och det är underbart men nu när jag ökat på träningarna så märks det i plånboken.

GE
11/16/15, 9:57 AM
#3

Man borde prioritera det senare, men tyvärr kan man inte alltid välja. Man måste ju få in tillräckligt med pengar också. Efter gårdagens kvällspass kände jag spontant att jag skulle vilja byta alla helgnätter mot kvällspass. Färre timmar blir nåt mer pass el mindre pengar förvisso, men jag kände mig utvilad när jag kom hem!

Har inte jobbat kväll på många år, och har uppenbarligen glömt så lättvindigt det är. Arbetstid 12.00 - 20.30 med både matrast och fikarast! Avlösta sådana, inte bara en springfika medan man gör nåt annat!

På natten har vi inga inlagda raster. En EU-dispens säger "måltidsuppehåll om arbetet så tillåter", vilket det sällan gör, eftersom personalstyrkan reduceras med 50% efter 20.30. Får man sitta 10 minuter och äta en kvargburk eller vad man nu har med sig, är man helnöjd. Många gånger åker maten med hem på morgonen.

Så nu har jag fått något att tänka på 🤔

lil-sis
11/16/15, 10:46 AM
#4

#3 Det är jättesvårt. Nu väljer jag deltid i första hand men om jag får det beror på hur de andra som jobbat längre väljer. Blir det andrahandsvalet måste sambon montera färdigt belysningen på ridbanan… Har inte lämnat in blanketten ännu, hinner ändra mig till fredag.

Sassenach
11/16/15, 12:20 PM
#5

#3 Efter att ha jobbat skift, med matuppehåll i 10 år. Har jag svårt att föreställa mig vad jag skall under en heltimmes lunch, brukar ha ätit upp inom en kvart.

GE
11/16/15, 12:27 PM
#6

#5 Så kände jag också! Van att sleva i mig på nolltid, eller inte komma ifrån alls, och så plötsligt hela 45 min egentid. Kändes faktiskt lite stressande…

Annons:
lil-sis
11/16/15, 6:34 PM
#7

Jag brukar läsa.

Kjerulfia1
11/16/15, 7:57 PM
#8

Hos oss finns det alltid kollegor att prata med. Det är väldigt sällan man äter själv.

lil-sis
11/17/15, 2:30 AM
#9

Jag väljer att äta själv, behöver vara ifred :)

GE
11/17/15, 7:52 PM
#10

Man kan säkert lätt vänja sig vid en ej avbruten rast på 45 min. Med folk att prata med om man vill, eller sitta själv om man vill det…

På natten sitter man mestadels själv, och lämnar sin kollega ensam under den tiden. Därför måste man lyssna efter övervakslarmen om man är stationerad ute på "torget" som vi kallar mottagningen, och rusa ut om inte larmen blir avstängda fort nog. Eller ambulanslarmen om man är på akutrummet..

Upp till toppen
Annons: