Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 762 ggr
Kjerulfia1
1/30/16, 12:11 PM

Go'middag 30 januari

Idag får man hålla i hatten. Höll nästan på att blåsa bort på väg till stallet i morse. Enen som står precis vid huset har dock klarat sig från att blås omkull på huset, men som det blåste igår och i natt hade det inte förvånat  mig om det hade hänt. 

Dagen började med morgonfodring och utsläpp av pållarna. Nere vid stallet verkade det vara lite lä, vilket var skönt, så alla fyrbeningarna skötte sig. 

En glädjande sak denna morgon var att himlen var ljus i öster när jag gick ned! Det tillsammans med att ponnyn har börjat fälla och fåglarna kvittrar gör att man börjar känna att det går åt rätt håll.

Annars är  den enda fördelen med den senaste veckans pissväder är att banan var ridbar idag. Vilket vi utnyttjade idag. Ponnyhästen var mest glad över att ha fast mark under fötterna, så det blev en del galopp i början, för att sedan kan jobba på med form och ställning. Plus att få en avspänd ponny. Det där sista är inte helt lätt, speciellt med tanke på blåsten idag.

Annons:
starrhult
1/30/16, 4:02 PM
#1

Positivt - när det ändå skulle bli slaskväder är det skönt att all snö och is är borta.

Negativt - saknar några dm fluffig snö. Dagligen lerbadade hästar.

Lilla Glory är verkligen den mest älskvärda lilla ponny. Vid promenader (oftast med sällskap av äldre kompis) är hon den "trygga" - vill traska på först utan frust och skutt - oavsett väder och vind. Hur länge kan öron peka rakt framåt hela tiden? Den enda som står blick stilla när man ber om det - oavsett var och när. Gulleponny!

RC927
1/30/16, 5:01 PM
#2

Hade också utsläpp i morse. Sen ridtur på Mallan. Vi fick vända då vi såg jägare! Det är is kvar på en del ställen så broddar behövs fortfarande.

GE
1/30/16, 8:47 PM
#3

Utan att tänka svarade jag i telefonen igår kväll, och blev inbeordrad att jobba. Förvisso gött med lite extra inkomster, men det spräckte min fina ledighet. Det är många elaka virus i omlopp just nu, och halva det yngre gardet på akuten tycks ha däckat. Så det blev rena pensionärsträffen inatt, men det gick ju bra det med ;)

lil-sis
1/31/16, 4:51 AM
#4

X promenerar, ska eg skritta uppsuttet men när det blåser halv storm är jag hellre på marken. X bryr sig inte så mkt men jag blir spänd. Snart dags för återbesök :)

Upp till toppen
Annons: