Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 950 ggr
GE
4/23/16, 8:30 AM

God Morgon 23 april

Ingen vårvärme direkt, men solen skiner åtminstone :) Stallet nästa…

Grattis till LInnea Persson - Ix de l'Aulne som vann stora rundans första kval igår, och till Cora Hirn - Lindens Myrna, 11:e plats i det stora startfältet. Bra gjort!!

Ha en bra dag!

Annons:
Kjerulfia1
4/23/16, 8:46 AM
#1

Idag blir det antingen ridtur ute i naturen eller tömkörning. Ponnyn har ju haft semester hela veckan eftersom jag har varit upptagen med annat. 

Vid lunch bär det av mot grannkommunen och omgång 2 av div II dressyr för häst. Som lagledare gäller det ju att hejja på sina duktiga ryttare. 

Tyvärr fick vi en skadad häst igår morse och självklart den som presterade allra bäst i första omgången. Men peppar peppar vi har ett härligt gäng medlemmar i klubben så kl 21 igår kväll fick jag tag på en reserv, även om det var svettigt. 

Nu är vi åtminstone 3 av 4 i laget så även om det inte kommer att gå lika bra som i första omgången då vi kom 2:a så är vi med i leken.

GE
4/23/16, 9:17 AM
#2

#1 Lycka till!! Jag håller också en tumme för Val's Coromant i lag UPK.

RC927
4/23/16, 3:20 PM
#3

Haft morgonfodringen och ridit Pemberley. Soligt då, men rätt kyligt! Lunchfodringen efter det och mockning! Köer på hemvägen, så istället för knappt 25 min tog det 45 min! Segt😞

starrhult
4/23/16, 3:22 PM
#4

Förmiddagen gav hyggligt väder - men nu är det snöblandat regn, snålblåst och runt nollan. Inte skönt! Blir väldigt kallt att stå i stallet en heldag med hovslagaren. Jag red i alla fall en hygglig runda på Bingo, medan vädret var OK - han var på synnerligen glatt humör i dag  - och då finns ingen bättre!

lil-sis
4/23/16, 3:40 PM
#5

Mindre bråk idag och tre andra i ridhuset så nu har piloten testat det också! De gör framsteg :)

Akerberg
4/23/16, 4:38 PM
#6

Solsken i princip hela dan, o jag har varit inne och bakat bullar, lite slöseri i finvädret kan jag tycka…. Har hunnit putsa fönster också, det absolut tristaste jag vet när det gäller städ! Speciellt när det är som på mina så man måste skruva loss skruvar för att kunna dela dem. Strax ska jag motionera cykeln

Annons:
GE
4/23/16, 8:08 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Efter en solig inledning blev det regn, hagel och snö om vartannat!

Bilderna till familjealbumet blev därför inte riktigt som jag hade tänkt, liljegren! Varken ponny eller kamera ville vara med på noterna…

GE
4/23/16, 8:11 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Man kan iallafall konstatera att ♪ mamma är lik sin mamma ♪
Fast undrar om hon inte har fått sin pappas ögon?

RC71
4/23/16, 9:51 PM
#9

Vilket väder! :(! Tillbringat förmiddagen på Hamre Ridklubb i Västerås. Verdi var synnerligen pigg och glad. Blev en del glädjeskutt på framridningen men sedan koncentrerade han sej fint på banan. En förarglig bom rullade ner efter han hoppat men förövrigt en felfri ritt. Nu väntar Sala om ett par veckor och sedan Jump Club. Blir kul att se hur han går utomhus. Nu sova! Ska upp i ottan och sedan ta mej till årsmötet.

GE
4/24/16, 7:59 AM
#10

#9 Förargliga pet får man lära sig bortse från. Det är helheten som är viktigast :)

Då kanske vi ses på Rekasta i maj. Om jag orkar (jobbar natten innan) ska jag åka dit och fota. Det är ett 20-tal Connemaror anmälda just nu…

Lycka till på årsmötet!

lil-sis
4/24/16, 1:10 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Igår :) Hon viker in nosen men den kommer ut igen sedan när hon är lite mer bärig och lite mindre motsträvig.

liljegren
4/24/16, 5:36 PM
#12

Tack för bilderna GE! :) kul att få se bilder på andra "halvan" av vår fux :)

RC71
4/24/16, 8:30 PM
#13

#10 Beställer gärna lite bilder om du kommer loss :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: