Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 1012 ggr
lil-sis
2016-04-24 13:12

God dag 24/4

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag har jag galopperat på ängen och ridbanan tämligen kravlöst :) Galopperade både in och ut från ridbanan utan problem. Pigg och glad, inget bus.

Annons:
Kjerulfia1
2016-04-24 14:40
#1

Spenderade förmiddagen på Mustang och shoppade loss. En del fynd som jag är  riktigt nöjd med. 

Inget årsmöte för mig eftersom det krockar med annat möte idag. 

Ridmässigt blir det ett pass på banan, så man snabbt kan ta sig in i stallet om det skulle komma värsta hagelskuren. De verkar ju komma med jämna mellanrum idag.

Punkity
2016-04-24 17:32
#2

Vi tävlade igår med världens bästa känsla, så jag har varit oerhört inspirerad och ridsugen idag! Söndagar är dock hästfri dag, avsedd för att umgås med sambon. Han har dock pluggat mestadels så jag har kunnat surfa och läsa hästsidor =P Jag har bland annat suttit och googlat hur en får till riktigt vit svans =)

starrhult
2016-04-24 17:35
#3

Vilken dag.. Kunde sammanfattas med: Hur ska man hitta den rätta? Jag kan inte ha kvar alla mina ponnyer - så är det bara. Tänkte först att jag ska hitta någon till Bingo - han är verkligen jätteduktig hopponny, men han har inte fått träna regelbundet i hoppning, än mindre tävlat med någon ordning. Inte på grund av honom - men pga ryttarbrist. Jätterolig i dressyren, väl utbildad och trevlig - världen snällaste - och där har han tävlat med barn. Men han är också "mycket" att hoppa med, även om han inte är särskilt het, så någon nybörjarponny är han inte. Nu har jag kikat bland annonser där man söker ponny - de flesta vill ha en lugn och stabil förstaponny eller läromästare. Ja - läromästare skulle han kanske kunna vara, han har inte krav på att man ska vara superduktig - men han har krav att man gör det man gör rätt. Nu skulle liten mamma och dotter komma. Söker då en väl utbildad ponny som ska ridas med lätta hjälper och mjuk hand, främst hoppintresserad. Jamen då… Är lätt hand samma som glappande tyglar? Är lätta hjälper samma som Inga hjälper? "Varför kan han inte skritta rakt fram?" - Du sitter med vikten åt vänster - då svänger han till vänster.. "Jaha.." "Varför fattar han inte galopp?" Du har inte gett någon hjälp som säger att han ska galoppera.. Ja, Bingo fick i alla fall hoppa några skutt - och var nöjd med det. Flickan hade i alla fall inte svårt att vare sig rida rakt eller fatta galopp - men mamma tyckte att det var  hon som skulle ha ansvar för hästens träning. Så jag har inte mycket hopp - hur ska man göra? Jo, jag har haft annons vid två tidigare tillfällen - många intresserade, men nej, inte den rätta..

GE
2016-04-24 18:06
#4

#3 Ja fy, jag vet exakt vad du menar, men ge inte upp! Plötsligt händer det :)

http://connemaraponny.ifokus.se/discussions/563f37c78e0e7472780008a0-god-morgon-8-november

Upp till toppen
Annons: