Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 1469 ggr
GE
5/5/16, 10:25 AM

God Morgon 5 maj

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Härligt väder och himmelsfärdsledighet för många, även för mig 🙂

Åkte och kollade på en hopptäning igårkväll. Gräns Diamond Surf hade nog missuppfattat det hela. Som han hoppade trodde han säkert att "flygardagen" var igår! Ryttaren ville inte vara med på bild (hon tyckte att hon såg hemsk ut). Det tyckte inte jag, men bara att respektera och halshugga istället 😉

Ha en fin dag ☀️

Annons:
RC927
5/5/16, 2:09 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Varit i stallet på morg/förmiddag! Mallan var så pigg idag, tror bestämt det lugnande igår gjorde henne extra pigg😉 Hon var svår att hålla in, ville verkligen galoppera! Verkligen kul för ibland tycker den gamla damen att hon inte vill anstränga sig! Bilden från februari.

[RC1393]
5/5/16, 2:24 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#2

Igår gjorde jag en liten hage klar åt hästarna. Finns egentligen inget gräs alls eller så, men det är bättre än den geggiga hagen. Lillponnyn (även känd som unghingsten, 9-årig valack) har visat sin glädje över hagbytet hela förmiddagen, trots att han egentligen har för mycket päls och för lite kondition för att orka. Sparven hängde med en stund men njöt sedan av det lilla gräs som fanns och försökte tappert ignorera kompisens försök att störa friden.

Kjerulfia1
5/5/16, 2:28 PM
#3

#2 Snyggt S på rumpan ! 

Här har vi sommartemperaturer idag. Ev blir det till att köra gödseldammsugare idag, om hagkompisen kan. Den allergiska maken sa definitivt nej till erbjudandet om att köra liten traktor med apparat på släp. 

Den tänkte dressyrträningen blev inställd pga sjukdom. Trist, men sådant som händer, så det blir en sväng i skogen för Melody och mig idag.

Sassenach
5/5/16, 4:29 PM
#4

God eftermiddag! Herr Kråka blir hela 11 år idag, undrar när han tänker sluta hitta på hyss? Det kommer firas med extra tilldelning av banan, jag tror han kommer bli mycket nöjd. Har varit iväg till en bekant och hjälpt henne att köra shettis, de kommer snart inte behöva min hjälp längre. 😢 Vad ska jag då köra för något..? Trevlig kväll på er!

Sassenach
5/5/16, 4:32 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Se om bilden på shettisen kommer med nu då?

[RC1393]
5/5/16, 4:43 PM
#6

#3 Tack! Är hennes snygga sida, S:et på andra sidan blev inte lika bra😉

Annons:
Märit
5/5/16, 9:38 PM
#7

#3 Kan du berätta mer om dina erfarenheter av gödseldamsufare? Vet du dessutom pris?

Märit
5/5/16, 9:40 PM
#8

…ska förstås vara gödseldamsugare!

Kjerulfia1
5/5/16, 10:40 PM
#9

#7 gödseldamsurfare lät mycket roligare ;) Det är tredje året vi hyr, 1000 kr /dag plus bränsle. Helt klart värt det skulle jag säga. Den vi hyr i år och den vi hyrde förra året behöver man något att dra med, typ minitraktor, fyrhjuling eller liknande. Den blir för tung annars. Tror att om man har verksamhet så är det verkligen något man kan skaffa, hyra ut och man tjänar in maskinen ganska snabbt. Den stora fördelen är att man får upp precis allt, sönderpickade högar inga problem, färska högar inga problem, långt gräs, inga problem. Förra året upplevde vi färre rator än tidigare.

lil-sis
5/6/16, 4:49 AM
#10

Husse håller på att modifiera en gatusop till bajssopare. Jag tror den ska testköras i helgen. Vi får se. Galet dyrt experiment :-/

Upp till toppen
Annons: