Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 1671 ggr
GE
2016-05-06 20:06

God Kväll 6 maj

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Haft några sköna lediga & soliga dagar. I morgon är dock det roliga slut. Tre nätter väntar, men det är i morgon det. Först en härlig grillkväll med goda vänner…

Brorsorna Fergus Flynn och Fearchar Fionn träffades i Sundsvall idag. Fergus blev kombinationschampion LC/LC och Fionn tog en 2:a placering i LB:1.

Ha en fin kväll alla!

Annons:
RC71
2016-05-06 21:08
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Vilken fin bild och grattis! Hektisk men härlig tid nu! I morgon få första gänget gå ut på bete. Lilla fröken växer så det knakar! Tre dygn gammal i dag :)

Paloma II
2016-05-06 21:14
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Dottern har hoppat Mary igår och Paloma idag. I måndags var det dressyrträningspremiär med Mary och hon skötte sig mycket bra och fick godkänt av tränaren :-) Imorgon blir det skrittur för damerna och på söndag ska dottern och Paloma starta LD hoppning. Fullt ös medvetslös som ponnymamma :-)

Paloma II
2016-05-06 21:21
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

En bild från dressyrträningen - tur att man är liten och kan hjälpa dottern med ponnyerna :-) På bilden är då Bech's Mary Rose

Kjerulfia1
2016-05-06 22:11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Idag har vi kört lite bajsdammsugare. Melody tyckte det var en intressant apparat och ville gärna hjälpa till.

lil-sis
2016-05-07 05:20
#5

Tömkörde en liten stund på ridbanan igår. Helt ok och båda galopperna fint för bara rösten. Idag blir det tvätt med promenad för att torka. Imorgon ska hon och piloten träna för Paulinda Friberg.

GE
2016-05-07 08:42
#6

#1 Otroligt vacker! Finns det konstantanlag i släkten??

Annons:
GE
2016-05-07 08:43
#7

#3 Vacker ponny! Grattis till köpet :)

RC71
2016-05-07 17:17
#8

#6 Tack! Inte vad jag vet. Denna blir vanlig avblekbar :)

GE
2016-05-07 18:00
#9

#8 Jo, det syns ju på benen och runt ögonen. Jag tänkte mera på kontrasten mellan färgen på huvudet/benen och kroppen? Färgnörd som jag är kollade jag lite, och såg att Wise Sparrow ligger bakom Oisin. Av bilden i 'Out of the Mist' att döma var hon konstantskimmel. Lofty Roderics konstantanlag bör väl ha kommit därifrån (Ashfield Sparrow), liksom XL Brodericks (Ashfield Bobby Sparrow.  Båda hingstarna u Wise Sparrow. Hur som helst, vacker och ursöt är hon!!

RC71
2016-05-07 18:20
#10

#9 Stämmer. Dock har jag haft ett antal föl med liknande "skepnad" 😊. Men jag jobbar på och förr eller senare består väl någon gulbrun ;)

GE
2016-05-08 16:37
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

#10 Har nåt minne av en snarlik föunge nyligen, kanske inte lika kontrastrik, men född gulbrun iallafall. Samt en brunfödd med en massa stickelhår här och där. Kommer de från samma möderne?

Här är en skimmel född gulbrunskimmel. Påminner lite om din…

Jobba på så kanske det dyker upp en gulbrun till slut ;) Eller varför inte en sån här som behåller färgen? Vore väl också lite läckert!

RC71
2016-05-08 16:55
#12

Ja absolut. Jobbar på saken.. ;) I dag har det mest varit rally hela tiden :)

RC71
2016-05-08 16:55
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13
Annons:
GE
2016-05-10 08:44
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#14

Fölet på bilden Jack e Möllans Castro u Miss Jenny. Var bara lite stickelhårig, men blev klart och tydligt konstantskimmel efter första fällningen. Det satt kvar tills året efter men sen tog pappans skimmelanlag över.

Ettåringen på bilden är Jim, helbrodern.  Han  följde samma mönster

GE
2016-05-11 17:44
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Fortsätter med en helsyster till ovanstående gossar för att höja aktivitetsindex lite grann. Hon heter Jagline f-91. Enligt uppfödaren var hon också som 1-åring på våren ljus på kroppen, med mörka ben, huvud och man/svans. Jag såg henne inte själv, men det låter ju som hon hade fått mammans konstantanlag. Det blektes förstås snabbt bort av den dominanta skimmelgenen…

liljegren
2016-05-11 19:26
#16

Du menar jaqline? ;) Kuriosa - de har en halvsyster e värnbergs orion som heter/hette jacqueline som är född hos min mormor (även om hon inte är uppfödaren till henne) och det stoet är mamma till min första connemara-kärlek e gräns ruben. :)

GE
2016-05-12 17:57
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

#16 Jaqline 😎

Jacqueline såg jag som månadsgammalt föl. Miss Jenny hade henne vid sidan när Jack tillverkades. Ett av de absolut sötase föl jag sett! Hon var verkligen ett litet blickfång, showade omkring med höga knän och med svansen över ryggen. Lite arabstukig så där, mycket Orion över henne.  Hur såg hon ut sen som vuxen?

Jacqueline är mamma till Rovalds Zantique (f-04 e Hagens O´Chief), som är ridskoleponny på Säva Ridcenter (eller var åtminstone, jag vet inte om han är kvar). Jag antar att det är mest pappa som slagit igenom på honom?

And guess what! Zantique är senskimmel också ;)

liljegren
2016-05-12 22:27
#18

Jag har en bild på henne någonstans.. som typ 3 åring.. ska se om jag kan hitta den :) mormor sålde henne som ridponny efter att aurora fötts.. hon gick western o vad mormor förstod så gock det rätt bra för dem

GE
2016-05-13 18:55
#19

#18 Jag tog en massa bilder på henne också, men har inga kopior kvar. Negativen har jag nånstans, men att hitta dem är som att leta efter en nål i en höstack. De är inte katalogiserade på något sätt, utan ligger i en allsköns blandning tyvärr..

Upp till toppen
Annons: