Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 888 ggr
Kjerulfia1
2016-05-20 15:34

God eftermiddag 20 maj

Så var det fredag! 

I förmiddags hade  vi på dressyrträning för Lotta W. Den här gången på hemmaplan. Jag fick en del verktyg för att underlätta mitt och Melodys samarbete på dressyrbanan, så det kändes jättebra. Melody skötte sig godkänt, även om hon pep iväg i galopp på slutet. "Skritt och trav är ju för långsamt för en snabb ponny som jag" tycks hon tänka.

Nu är det jobb från köksbordet. Ibland har man det för bra!

Annons:
RC71
2016-05-20 20:26
#1

Nu kom regnet. En vanlig fredag här. Hade planer på en tripp till Gotland över helgen men Flingan ser lite för fölningsfärdig ut för att jag ska våga åka. Ha en fin kväll alla :)

Märit
2016-05-20 21:21
#2

Imorgon släpps Rossin att vara kvar ute nattetid. Känns skönt att alla som ska så vara nu är ute på bete. Två hästar ska tyvärr ha boxnätter större delen av sommaren, så där blir det att vandra båda morgon och kväll. Sannolikt kan en person inte ens gå med båda samtidigt eftersom det är en gång mellan stort bäckdike och en stohage med ibland nyfikna ston.😝

lil-sis
2016-05-20 22:32
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

X träffade ET igår och har därför vilat idag. Inga större anmärkningar men lite spänd runt länd som vanligt och "tuggummi" i muskler/leder högt båda bak. Ungefär vad man kan känna när man rider. Annars hyfsat rak och jämn. Mer galopp var ordinationen! Bokade nytt besök med ET och ny rörelsekontroll inkl ultraljud om fyra veckor, efter sista tävlingen.

GE
2016-05-21 09:16
#4

#1 Inget Rekasta för dig i morgon då? Jag har bestämt mig för att åka, så om hon fölar, kan du väl slå en signal. Så kan jag svänga förbi och ta några bilder på hemvägen. När jag ändå är i krokarna menar jag….

GE
2016-05-21 09:18
#5

#2 Skönt att det har gått bra med henne! Ska du till GRS på söndag?

RC71
2016-05-21 12:37
#6

#4 Hoppas hinna med båda. Ingen vit mjölk ännu… :)

Annons:
Märit
2016-05-22 20:56
#7

Borde åkt till GRS och tittat på när Rhonda var med på sin första ryttartävling. Det blev dressyr. Hon kom 3a i lätt C med drygt 65%. Bra tycker jag! Ryttaren var nöjd.

GE
2016-05-23 08:48
#8

#7 Ja, det borde du 😉Jättebra första resultat ju! Grattis!!

Upp till toppen
Annons: