Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 590 ggr
liljegren
7/18/16, 9:48 AM

God morgon 18/7

Så mycket att göra så lite tid.. jag måste sluta tjata om det, för det verkar vara ett permanent tillstånd. Isolde är anmäld till både premiering och 3-årstest så nu ska jag hinna med det också ;) Igår var Toyboy SÅ duktig! Helt ny väg, vi trafiktränade, skritt och trav både före och efter Rebell. Fölen medicineras fortfarande två gånger om dagen.. idag ska vi ta prover på dem och så får vi hoppas att det leder till inga mediciner..

Annons:
lil-sis
7/18/16, 10:53 AM
#1

Har sniglat mig igenom morgonen men nu är det faktiskt snart dags att ta in ponnyn och gno henne lite ren inför lägret. Behöver egentligen ett bad men jag har ingen tillgänglig slang just nu. Kanske tvättar på lägret, beror på hur många vi är.

GE
7/18/16, 6:01 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Stort grattis till Emma Hessel och Lacken King som tog SM-silvret i fälttävlan !
Lacken King f-07 e Brock Lodge Buster u Cora Street e Monaghanstown Fionn.

Ja, tidsbrist är ett permanent tillstånd verkar det som. Själv tillbringade jag två dagar på tävling, och ligger efter med det mesta! Inklusive bildredigering. Nu väntar dock två nätter, så det blir nog inte gjort förrän jag vakat av…

Roliga dagar var det iallafall! Redan förra året mailade jag Björn j på TiRk om ett meetingpris på den här tävlingen. Jag mailade nu för att fråga om det var ok att komma och fotografera (de har ju en som tillhör klubben och brukar stå för all fotografering). Det var helt ok, men så läste han uppenbarligen mitt gamla mail, och trodde jag ville dela ut priser också ;)

Han blev så i gasen för det, tyckte att det var ett utmärkt sätt att uppmärksamma rasavel på, så jag hade inte hjärta att påpeka säga att det var ett gammalt mail.

Så i torsdags började jag undersöka möjligheten att få loss plaketter och rosetter, och i fredagskväll kunde jag åka till Skånela (Mustang), och hämta dem.

Vi bestämde att bäst placerade (inom placering) Connemara i varje klass skull få, och det blev mycket uppskattat! Björn berättade att flera pratade om det efter tävlingarna på lördagen, och tyckte det var jätteroligt. Bra reklam blev det :)

Björn som alltid är speaker, sa innan han släppte iväg dem på ärevarav, att det även fanns ett särskilt pris till bästa Connemara. Det märktes på ryttarnas glada miner, och publikens kommentarer att det gick hem :)  Liten insats - stor utdelning!

Så här glad blev en av dem, som här försöker få öronen framåt på ponnyn för foto. Goulane Prince f-08 e Cashelbay Prince - Rosenaharley Laughris

Upp till toppen
Annons: