Annons:
Etikettkorsningar
Läst 1338 ggr
GE
7/28/16, 10:28 AM

Little Wonder

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har fanastiska “Wendy” efter lång och trogen tjänst gått i pension. En korsning förvisso, men som en av de bästa avkommorna till Poetic Justice tycker jag ändå att hon förtjänar att bli omskriven här. Hon har tävlat på nationell nivå sen 2003, och har otaliga segrar och placeringar tom MSV A. En imponerande meritlista, med bla vinst i Prins Carl Philips Cup 2004, och Medaljer på såväl SM som NM.

Bilden är från hennes sista tävling i maj. Det var då hon “berättade” att det kanske var dags att sätta stopp. Klok foderfamilj “lyssnade” på henne, och hon är nu återförenad med sin ägare. Jag hoppas hon får några fina år framöver, och jag hoppas också att det finns funderingar på föl innan det blir försent.

Little Wonder föddes 1994 hos Lottie Tham. Innan hon gick ut på tävling fick hon ett föl, Little Q, som är avelssto hos uppfödaren. Så även om Little Wonder själv inte får något mer föl, kommer hennes blod att leva vidare. I skrivande stund befinner sig dotterdottern Little Grace på Irland och EM hoppning för Children. Hoppas någon därborta i moderlandet snappar upp Connemarablodet i 3:e led!

Annons:
liljegren
7/28/16, 10:19 PM
#1

Rolig läsning! Tack för att du tar dig tid att skriva om sånt här :)

Upp till toppen
Annons: