Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 922 ggr
Connie90
8/8/16, 8:10 AM

8/8

Dags att gå igenom betesmarkerna och åkermarkerna igen http://www.mynewsdesk.com/se/sveland-djurfoersaekringar/pressreleases/staands-doedligt-giftig-foer-haesten-1482286 En självklarhet för många, men precis som alsikeklövern inte alltid uppmärksammad. http://www.agria.se/hast/artiklar/sjukdomar-och-skador/alsikeklover-giftigt-for-hast/ Hoppas annars på en fin dag i hästväg. Går mot svalare tider nu, men även mörkare tider.. . 🙁

Annons:
GE
8/8/16, 10:10 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Det här lite svalare vädret passar mig perfekt, men visst märks det på kvällarna att det drar sig mot höst. Vi satt ute och grillade till ganska sent i går kväll, och det blev mörkt och ganska rånigt. Inte kallt dock, tror det var närmare + 20 i 22-tiden.

Eftersom vädret var lite ostadigt igår, passade jag på att röja lite hemma, och tänkte också köra en sväng i tvättstugan. Det brukar alltid vara ledigt på söndagar, men nu var det fler som hade tänkt samma som jag, så jag kom aldrig till.

Istället jobbade jag på min sammanställning av senskimlarna. Ifall någon studemt på SLU vill ta tag i den biten. Tänk om man kunde gå bakåt i historien och hitta den gemensamma nämnaren. Mutationen har ju uppstått någonstans i världen, och eftersom anlaget finns hos raser av iberiskt (spanskt bla) ursprung, som  PRE och den brasilianska Mangalarga Marchador, ligger det nära till hands att tro att anlaget kom in till Connemaran via samma källor. Även om man inte riktigt tror på den spanska armadan, så vet man säkert att handel med Iberiska hästar förekom…

Bild: En spansk ättling??

RC927
8/8/16, 12:54 PM
#2

Vem är detta? Och hur gammal  på bilden?

Kjerulfia1
8/8/16, 3:19 PM
#3

Det är inte kul med utejob i spöregn. Nu blir det ett besök till Lundhags fabriksbutik.

monsterpony
8/8/16, 6:47 PM
#4

Andra jobbveckan inledd och folk börjar komma tillbaka nu. Snart slut på lugnet och den mötesfria tillvaron med andra ord.

lil-sis
8/8/16, 8:27 PM
#5

Ingen ridning idag, är helt slut efter en dag med kräkningar, helt meningslöst eftersom det inte finns något att kräkas upp. Igår var X jättefin i skritt och trav men inte lika fin i galoppen.

GE
8/8/16, 10:16 PM
#6

#2 Saga heter hon, korsning Connemara-Hbl, och 6 år på bilden.

Annons:
Upp till toppen
Annons: