Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 855 ggr
GE
8/9/16, 10:33 AM

God Morgon 9 augusti

Mulet och lite kyligt idag. Bara + 14 här just nu. Perfekt fotoväder i allafall, så nu ligger kamerans extrabatteri på laddning….

Var det någon som såg OS-terrängen igår? Så duktiga de var Frida Anderén och Herta! Stoet har sitt ursprung här i trakten. Tänk så otroligt stolt Olle Gottschalk skulle ha varit så stolt  över att en ättling till hans gamla Heity 7095 är med i OS!

Vad har det här med Connemara att göra, undrar ni kanske? Inget alls egentligen, mer än att Frida Andersén hade stora framgångar i fälttävlan på korsningen Lillefot e Frederiksminde Hazy Chance. Tror de var med på EM till och med.

Ha en bra dag!

Annons:
lil-sis
8/9/16, 12:43 PM
#1

Jag såg en del. Lite knepig uppkoppling här och så började det när jag åkte till Uppsala, pallade inte att åka buss och titta. Idag ska de ju visa hoppning på trean tror jag, perfekt!

starrhult
8/9/16, 4:07 PM
#2

Nu är jag äntligen hemma igen. Det går i sakta mak med kryckor och rullator. Får inte vara i stallet innan såren läkt och stygnen är tagna, pga infektionsrisken. Kan i alla fall se hästarna från fönstret.

starrhult
8/9/16, 4:08 PM
#3

Provar med bild igen..Nu är jag armerad.

starrhult
8/9/16, 4:08 PM
#4

Provar med bild igen..Nu är jag armerad.

starrhult
8/9/16, 4:08 PM
#5

Provar med bild igen..Nu är jag armerad.

starrhult
8/9/16, 4:12 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Så tokigt det blev - och ingen bild i alla fall

Annons:
Connie90
8/9/16, 6:20 PM
#7

Snålblåst idag, hoppas regnet håller sej borta iaf. Hade tänkt en uteritt om en liten stund och då får gärna regnet hålla sej på avstånd.

GE
8/9/16, 8:20 PM
#8

#6 Till slut så ;) Pertrochantär femurfraktur?

monsterpony
8/9/16, 8:25 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

#0 Och så här såg Frida och Lillefot ut på NM 2005. (Med en digital systemkamera med fördröjning är det inte lätt att tajma fotandet…)

GE
8/9/16, 8:25 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

#7 Ja, blåsigt var det, och några kraftiga regnskurar kom också. Däremellan var det ganska behagligt, om än lite höstlikt…

Romantica hade tur som fick komma ut på promenad med Karro :)

Nöjd ponny!!

monsterpony
8/9/16, 8:26 PM
#11

#2 Huvaligen! Skönt att du är hemma igen i alla fall. Krya på dig!

GE
8/9/16, 8:27 PM
#12

#9 Haha, såna bilder får jag ibland ändå - utan fördröjning på kameran ;)

Så hemskt tråkigt att Herta skadade sig! Gaffelbandet var det visst?

liljegren
8/9/16, 8:41 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Hoppsan! Hoppas det läker bra för dig #2 Älskade lilla Midas gör bra ifrån sig i norr. Han har blivit förtjust i deras flask-kalv och följer dem längst staketet när de är på promenad. Han har ärvt sin mammas stora hjärta! (Och antagligen påhittiga hjärna med ;) ) jag tvekade länge på att sälja honom, egentligen enbart av egoistiska skäl.. kombinationen Bellis och Joop var ju något jag suktat efter länge.. men då känns det bra när ägaren är så nöjd med honom och bara skriver fina saker!

Annons:
monsterpony
8/9/16, 8:49 PM
#14

#12 Jag med, men frekvensen har i alla fall minskat. :)

Kjerulfia1
8/10/16, 12:38 AM
#15

Äntligen hemma efter 10 dagar i skogen. 

Eller ja, "skogen" innebar också bestigning av Åreskutan för att kolla efter sten med diamanter i (mycket, mycket små, men ändå), beundran av en hel massa jämtländska vattenfall (vattnet åker ju över en ramp,  dvs spännande berg) och till sist så provade vi Mitsubishi outlanders kapacitet i terrängen (dvs åkte på skogsbilvägar där de flesta skulle parkerat sin bil flera kilometer tidigare), men vad gör man inte för att komma så nära berget som möjligt på kortaste och effektivaste tid? 

Ibland har jag världens bästa jobb  🏆 🥳 👍

starrhult
8/10/16, 8:40 AM
#16

#8 - dom har kallat det "höftkedja", ibland höftfraktur. Den var inte okomplicead - därför märgspik i stället för en platta som dom planerat. Jag tränar på så mycket jag kan :)

GE
8/10/16, 10:31 AM
#17

#16 Höftkedja låter som det vi kallar höftspår? Alla höftfrakturer, oavdett om det är femur eller collumfrakturer,  tas omhand på ett speciellt sätt, och det finns en maxtid att hålla från akuten till avdelning via röntgen.

Träna på, du är snart på banan igen :)

Märit
8/10/16, 6:40 PM
#18

Angående Frida Andersen, så är det vad jag förstår ännu inte helt klarlagt vad hennes hälta och svullnad beror på, Många här i trakten har fälttävlanstränat och varit på läger hos hennes mamma, Annki, som hade ett särskilt intresse för connemaror. Både vår Valborg och Wal's Rohanna har varit där.

Märit
8/10/16, 6:43 PM
#19

Alltså hästen Hertas hälta. Frida är inte halt vad jag vet…😜

GE
8/10/16, 9:16 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

#18 Jag läste på Hippson att förbundskaptenen hade sagt att det är en svullnad och ömhet i området för gaffelbandgrenen, och att hältan också kom från samma område. Det stod också att Frida Andersén sagt att hon ömmar över gaffelbandet. Trist vilket som!

Karolina och  Flynn tränade däruppe också. De tävlade för Hofors RS en period, bla var de med på lag SM 2009. 

Bilden är från Hofors 2008..

Annons:
Upp till toppen
Annons: