Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 699 ggr
GE
8/26/16, 7:29 AM

God Morgon 26 augusti

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fy, vilket fuktigt väder det är idag.  Känns som att gå i ett drivhus ungefär. Blev helt sjöblöt (inte av regn) av att gå till tvättstugan med två kassar…

Har varit offline några dagar. Min gamla katt blev sjuk i förrgår, så jag fick åka upp till UDS mitt i natten. Jag trodde han hade urinstopp, eftersom han försökte gå på lådan hela tiden. Dessbättre var det inte det, Klen var han iallafall, väldigt slö och dämpad, och fort gick det. På lungorna hördes lite "rassel och prassel" med astmainslag, så han behandlas med antibiotika, cortison och dropp. Själv tror jag han är förstoppad! Finns väl ingen anledning att springa fram och tillbaka på lådan annars? Vi får se hur det går med gamla Bamse nu. Han är 14 år, så jag tänker inte hålla på och utreda och behandla in absurdum. Repar han sig inte på den här behandlingen, får han nog sluta sina dagar. Vet ska ringa under dagen och berätta om han har piggat på sig något. Jag hoppas så innerligt på det, för även om sunt förnuft och empati för djuret måste komma i första hand, känner jag mig inte riktigt redo att släppa taget om honom ännu :(

Skulle fota "Leo-Leo" häromdagen, men han var mer intresserad av åpplena :)

PS. Sista chansen att anmäla till utställningen idag!

Skicka ett mail till: lottasjoberg@telia.com
Ange hästens namn, reg. nr, klass. Samt äg namn, adr och tel

Annons:
[RC1393]
8/26/16, 2:33 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 5
Förhandsgranskning av bild 2 av 5
Förhandsgranskning av bild 3 av 5
Förhandsgranskning av bild 4 av 5
Förhandsgranskning av bild 5 av 5
#1

Fy vad jobbigt, aldrig roligt att behöva ta farväl av sina fyrbenta vänner. Hoppas han repar sig!❤️

Råkade gå förbi hagen med kameran och resultatet är för härligt, särskilt när lillponnyn dessutom härmar storponnyn i bakgrunden

RC71
8/26/16, 3:44 PM
#2

Hoppas kissen repar sej nu! Nyss hemkommen från årets, så här långt, klibbigaste dag. Första tröjan genomblöt på en timme :/

starrhult
8/27/16, 6:39 PM
#3

#0 - håller tummarna för att det har gått bra med din katt. Har själv tre - och har svårt att tänka mig ett liv utan. Detta trots att det var "minstingen" som var indirekt orsak till min olyckshändelse när han hoppade fram för att busa med Evita och mig.. Dom andra två är i 20-årsåldern.. Flera år har jag trott att dom inte ska finnas kvar så länge, men ännu hänger dom med. Dom trivs i alla fall med att jag för tillfället är mer stillsam - även om jag är ganska less nu.

GE
8/27/16, 8:32 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Han är hemma på permis nu ;) Han vill inte äta och dricka eller ha någon som helst kontakt med personalen. Han har helt enkelt stängt av. Vet tyckte därför att jag skulle fundera på att ta hem honom över natten för att se om det muntrar upp. De hade annars planer på att söva ner lite lätt på em,  för att ge ett större lavemang, men samtidigt tycker de inte att det ser så mycket eller hårt ut att det ska behövas. Vill ju helst inte söva pga ålder och lungorna (fast de verkar ok nu).

Saken avgjordes när en massakrerad liten hund kom in. Direkt in på op med den, så då bestämde vi att jag ta hem honom över natten. Lika bra det, vi är uppe i över 13.000. Nu ska han matas med en äcklig sörja till kattmat blandad med vatten. Jag tror ändå att han har blivit piggare sen han kom hem, för nu kämpar han emot minsann! Uppe på skolan satt han helt apatisk och lät dem trycka i spruta efter spruta. Brydde sig inte ens om att putsa sig. Nu har jag precis fått i honom 3 x 10 ml, men sen blev han riktigt sur. Så jag sprutade ut resten på bröstet på honom istället, och nu sitter han och tvättar sig som besatt. Kl 22.00 dags för Lactulos!

Jag åkte  och hämtade ut Bamses mediciner, och stängde in Rödnos, den andra katten. Det är en smarting, och han vet att om man hänger på dörrhandaget går dörren upp. Klumpigt av mig att inte tänka på det. När jag kom hem var det någon som lagt en en Bamse-korv - ursäkta ordvalet - i lådan!!

Nu sa vet att det viktigaste var egentligen inte att han bajsade, utan prio på mat och vätska och laktulos. Så ingen panik. Vi ska ha tel kontakt i motgon fm.

Tja, det var min dag det. Jag som skulle till Bälinge RF hade jag tänkt. Om Bamse är piggare, och vill äta lite själv åker jag dit en sväng i morgon istället.

Bild på Bamse och Rödnos när de var unga och vackra 2004
Bamse är den bruntabbymaskade till vänster

Upp till toppen
Annons: