Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 799 ggr
GE
2016-09-23 11:46

God Förmiddag 23 september.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tvättstugan och promenad med grannens hund avklarad. Jobbarhelg väntar.

Gårdagens gympaövning! Himlen över Grän blev plötsligt blåsvart, och fick trädet att fullkomligt glöda! På stallbacken stod STÖRSTA balvagnen, med som det är nu för tiden, balar i huller om buller. Sigrid och jag var själva hemma, och hur skulle vi orka få på en presenning? Med ikastare blir det ju inte så stabilt att gå på, och att ta sig upp på lasset var ett måste. Jag är lite höjdrädd också, och vagnen var HÖGT lastad. För att göra en lång historia kort: Vi klarade det, men då hade regnmolnet ändrat riktning och försvunnit…

Idag börjar Ljungby RK's meeting. som har 50 Connemaror anmälda, varav 15 svenskfödda. Håler tummarna för att det ska gå bra för dem alla!

Annons:
RC71
2016-09-23 11:56
#1

Vacker bild och bra jobbat med presenningen! Har precis badat brun hingst och är nu tämligen slut. Vi får väl se hur det går o springa på lördag.. Önskar er alla en fin helg!

liljegren
2016-09-23 16:13
#2

#0 läcker bild! #1 vi håller tummarna för snygga Verdi! Jag haltar runt och känner mig mest ivägen. Allt tar tre, om inte fyra gånger så lång tid som vanligt. Annars har är allt som vanligt. Fölen växer som ogräs. I alla fall Pyrrha. Tror inte någon av de andra fölen varit så stora. Ska försöka mäta henne så får vi se :)

Sassenach
2016-09-23 18:05
#3

Kväll Ledig dag och jag har lyssnat allt för mycket på katten. Dock har jag hunnit med att beskära (läs slakta) ett äppelträd hemma. Hästen får väl springa snöre ikväll. Annars har jag fått hem de snygga tränshängarna jag beställt, håller på och rensar i sadelkammaren. Go kväll på er!

Upp till toppen
Annons: