Annons:
Etikettallmänt
Läst 966 ggr
GE
2016-10-12 18:44

Dags att ta ställning?

På grund av låg aktivitet är den här sajten nu på väg att dö ut. Det är uppenbart att många går in och läser, men också lika uppenbart att få är intressade att lämna egna bidrag för sajtens överlevnad.  Varför är det så?

Kanske dags för en enkät om Connemara.ifokus vara eller inte vara?

Annons:
starrhult
2016-10-12 22:32
#1

#0 - kanske är fler än jag som blir lite gladare av att gå in och läsa här - när man själv känner att man för tillfället har det lite tomt och grått? Jag säger som tidigare - tråkigt om detta forum "dör". Något positivt för mig nu är att jag ta ut och in hästarna ur boxarna, ställa upp i stallgången för att borsta, pyssla och kratsa hovar ,- ,helt på egen hand. Kan mocka om jag slipper köra skottkärran och ta ut och in hästar som för dagen håller sig i skinnet. Väga foder har jag klarat sedan jag fick gå ner till stallet igen. Mycket i jämförelse till att vara hänvisad till att titta på hästarna genom fönstret. Har också lyckats övertala ortopedmottagningen att få komma för uppföljning. Har lovat att inte prova på ridning innan dess 😇

RC927
2016-10-13 08:02
#2

Kikar in nästan varje dag, skriver ibland! Jag är en sån som inte har FB, men får väl snart kapitulera för jag inser att jag missar en del där! Idag bär det av till Berlin med make och goda vänner. Dottern tar lite mer hästtid och även medryttaren. Skönt att vara fler som kan ta hand om hästarna. Funderar ev på utställningen i Norrtäljetrakten 5/11. Men har en fråga. Får ponnyn vara klippt?

RC71
2016-10-13 09:30
#3

Vore väldigt synd om sidan försvann, men förstår din "frustration". Om alla som är inne och läser själva lämnar ett litet bidrag då och då kommer det bli betydligt bättre aktivitet.

RC71
2016-10-13 09:33
#4

#2 Finns ingen regel som säger den inte får vara klippt. Däremot ska ju en Connemara visas naturlig. Dvs med fri man,svans och hovskägg kvar. Men nuförtiden när det är utställningar året runt så lär ponnyerna dyka upp i lite olika "kostymer" :) Lycka till!

Akerberg
2016-10-13 11:31
#5

Sidan var ju mer eller mindre död redan när du tog över den, tycker du har gjort ett bra jobb med att öka aktiviteten. Jag tittar in varje dag men känner väl inte att jag har något att bidra med när jag inte har någon connemarakontakt alls längre. Vet inte om någon upptäckt att jag stängt Aramennoc permanent nu. Nästan ett år i viloläge i väntan på att intresset skulle vakna igen hjälpte inte, känns bra att ha avslutat det kapitlet nu. Har även raderat FB-gruppen

lil-sis
2016-10-13 12:28
#6

Gör ju ingenting med ponnyerna värt att skriva om längre. Till Denan dammar jag av den gamla pälsbollen Bjäldra istället, hon är inte så vägvinnande i sin gång längre så jag kan visa själv :-p

Annons:
Connie90
2016-10-13 13:16
#7

Jag har ingen ponny själv men lånar, så har inte mycket att skriva oftast. Men går in varje dag/flera ggr om dagen och följer gärna.

Coromant
2016-10-13 14:00
#8

Jag brukar läsa här nästan varje dag. Tråkigt om sidan inte finns kvar och jag ska försöka skiva lite mera här.

Våra connemaror har gjort sina sista tävlingar för i år. Möjligen får någon av dom starta på Upk s klubbtävlingar i november.  Coromant avslutade med en vinst i dressyr med medryttaren, China en 4:e placering i div 3 hästdressyr där hon ingick i Upk s lag och Chalmer fick åka på ponnyhoppning i Täby och gjorde en felfri runda lätt E. 

China är anmäld till Denan, hoppas det blir tillräckligt många anmälda.

I helgen blir det en tur till Östersund för att hälsa på barnbarnen.

GE
2016-10-13 17:19
#9

Jag tror att det är så här. Vi tycker nog lite till mans att vi inte har något speciellt att tillföra, men det är fel. Man behöver inte ha egen Connemara heller, det räcker ju att man är intresserad av rasen. Börjar fler skriva kommer det såsmångom att resultera i att ännu fler postar inlägg. Hoppas det kan bli så…

#8 Ser fram mot det ;)

GE
2016-10-13 17:21
#10

#5 Jag har märkt det. Jättetråkigt, jag saknar verkligen Aramennoc!

Kjerulfia1
2016-10-13 19:37
#11

Kikar in här varje dag, men skriver inte varje dag. Ibland finns det något att dela med sig av ibland inte.

MrsM
2016-10-13 20:52
#12

Tja, själv har jag pony-time-out hemma i stallet, men jo, jag kunde nog skriva lite oftare. ..  Har lovat bidra med bildgåtor, så jag återkommer inom kort och hoppas det finns några entusiastiska tävlande härinne.  Efter nästa vecka går mitt liv förhoppningsvis ned på vardagspuls igen. Det har varit lite mycke' på sistone.

Märit
2016-10-13 22:02
#13

#5 Jag uppfattade att du la ner den utan återvändo redan tidigare. Jag saknar den! Så kul med bilderna!

Annons:
Märit
2016-10-13 22:02
#14

#5 Jag uppfattade att du la ner den utan återvändo redan tidigare. Jag saknar den! Så kul med bilderna!

Akerberg
2016-10-14 06:55
#15

#13 Njä, skrev tills vidare o hoppades att intresset skulle återkomma, men det gjorde det inte, tvärtom

GE
2016-10-14 21:42
#16

#12 Ser fram emot bildgåtor!! 🙂

GE
2016-10-14 21:49
#17

#17 Det var mycket synd att inte intresset kom tillbaka. Du har aldrig tänkt på att överlåta Aramennoc till någon annan? Man saknar verkligen sidan!

Undrar om man skulle kunna skriva till SH och höra om de kunde göra en flik för bild också. Kan man ha så i BLUP-basen borde man kunna ha det i BB också.

Akerberg
2016-10-15 07:37
#18

#17 Nej det är inte aktuellt

GE
2016-10-15 09:50
#19

#18. Väldigt synd det också, Allltid trist när en bra sida, som någon lagt så mycket tid och arbete bara försvinner :(

monsterpony
2016-10-15 20:46
#20

Jag är väl ifokus-periodare, ibland här mer, ibland mindre. Oftast läser jag på telefonen och då är det så meckigt att skriva att det inte blir att jag skriver något. Och när jag emellanåt är vid datorn känns det som det är lite sent att skriva. Och så känns det som om jag inte har så mycket att komma med som connemara- och hästlös person.

Annons:
MrsM
2016-10-15 20:49
#21

Vi är nog ifokusperiodare lite till mans… får väl försöka undvika att vi alla hamnar i samma fas…

Tog  SM medaljgissningen liksom på volley, ingen särskild koll, nä,  och är nu spänd på hur det verkligen förhåller sej?!

Sassenach
2016-10-15 21:09
#22

#20 Du har väl massor att komma med? Vi yngre behöver utbildas. 😜 #5 Jag har iaf saknat aramennoc sedan du stängde sidan.

starrhult
2016-10-16 12:30
#23

#5-saknar också sidan, mycket som försvann med den. Fördelen med böcker i papper (tex gamla uppslagsböcker) är att dom oftast går att hitta igen - långt efter att författare/utgivare lagt av. Men allt från Arramennoc är nu borta för mig…😓

Märit
2016-10-16 22:14
#24

Jag vill iallafall ha CIF kvar!

GE
2016-10-16 22:44
#25

#24 Jag med, så nu gäller det för oss alla att hitta ämnen att skriva om, så att det blir fart och fläkt härinne. Då lockar sidan till sig fler besökare..

Aktivitetsindex har ökat mycket de senaste dagarna, hoppas det får fortsätta så :)

GE
2016-10-17 10:13
#26

#20 Det räcker med att intresset finns. Med din kunskap har du massor att tillföra den här sajten, Det skulle vara kul att läsa lite om brittiska Connemaror tex.

Håller med om att det är knökigt att skriva i telefonen. Jag gör det ogärna…

PS. Det är aldrig försent att skriva ;)

RC927
2016-10-17 14:39
#27

Blev en skogstur med klättring på Pemberley idag. Mallan fick vila. Det är ju väldigt vackert ute nu med höstens färger. Undrar om inte det är naturens sätt att trösta oss lite för att det blir mörkare och kallare.

Annons:
Upp till toppen
Annons: