Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 583 ggr
Sassenach
2016-10-22 07:45

Morgon 22 oktober

Morgon!

Jobb hela dagen idag och även imorgon, så hästarna får vila lite. Penicillinet funkar iaf , peppar, peppar. Vi får se hur läget är på jobbet under helgen, det har ramlat in lite nya förmågor igår och ev kommer det en till under helgen.

När jag red lite på Herr Kråka igår så skulle jag kolla tiden på mobilen, som låg i en ficka med kardborrknäppning. Så fort han hörde ljudet av fickan som öppnades, så stannade han och höjde huvudet för att kolla vilken sida godiset kom på. Mycket tveksam start efter det, då han inte fick något godis.

Ha en bra dag alla!

Annons:
Kjerulfia1
2016-10-22 15:58
#1

Idag är dagen då ljuset aldrig riktigt tittade fram. 

Idag blir det tömkörning med bommar för ponnyn, det var ett tag sedan sist så det är dags.

GE
2016-10-22 17:32
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

#1 Verkligen! Jag vaknade kl 12.00 och trodde det var sent på em. Grymt trist!
Har varit och tittat på Romantica och Fenellas gamla stallkompis Nikki idag. Hon är 25 år och har ett fint stoföl e RP-hingsten Gasque. Dräktig med samma hingst.

Kallt och grått, dags för natt 3 och snart kommer väl snöeländet också! Vad jag längtar till sommaren när jag ser den här bilden på Nikki och mina tanter.

hanna-norrk
2016-10-22 22:32
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Här har det öst ner helaste dagen! Men har trotsat regnet och hämtat hem min minsting från Holmtebo som bott där sedan jag köpte honom förra året:) Han tog transportresan med största mod och klev snällt ut och rakt in i stallet. Där började han genast mumsa hö innan han fick träffa sina nya polare. Skönt med så genomtrevlige ungponnyer! Har även hunnit med en resa och hämtat hem lite hö. Kan lungt säga den varma duschen & middagens hos mina föräldrar efteråt gjorde mig till en ny människa efter 10 timmar i regnet;)

Märit
2016-10-23 09:32
#4

Här regnade det knappt alls. En tvåtimmars ridtur var jättetrevlig. I täten vårt storgalopperande SWB, så fort gick det för oss bakom! Det var tur att jag höll mig kvar! Inget fel på bjudningen och enbart några bocksprång i farten och de brukar vara enklare att klara. Men det är dags att börja rida lektioner igen. Jag saknar det.

Upp till toppen
Annons: