Annons:
Etikettallmänt
Läst 573 ggr
Paloma II
10/28/16, 3:04 PM

God eftermiddag 28/10

Det har varit en intensiv vecka :-) I måndags blev det hårdträning för mig och Paloma på dressyrlektionen. Tisdags helklippte jag Paloma och påbörjade att klippa Mary - de var minst sagt lurviga. I onsdags var det hoppträning för Rebecka och Mary - har lyckas få hit en hopptränare så vi slipper åka :-) Igår var vi iväg till Mustang och fick en hoppsadel utprovad till Mary och Palomas hoppsadel blev omstoppad. Becka hann även hoppa studs med Paloma igår - mycket jobbigt tycker Paloma men nu har hon fått in tekniken. Idag är det dressyrlektion för Becka och Mary inför KM i dressyr på söndag. Ikväll och imorgon är det fokus på att bli klar med porten till grovfoderrummet och ev snickra klart staketet runt skrittmaskinen :-)

Annons:
Connie90
10/28/16, 3:34 PM
#1

Idag var jag äntligen feberfri och lyckades även få barnvakt dagtid så blev en efterlängtad tur upp till stallet. Underbart!! Nu väntar jobb lör-mån.

GE
10/28/16, 4:57 PM
#2

Här väntar jobb fre-lö natt. Att jag alltid lyckas pricka in natten som blir en timme längre! Om man ska se det positivt är det förstås bra, med tanke på att brukar vara  mycket att göra just den natten. Man lämnar inte över så mycket till dagen.

Ha en fin kväll!

MrsM
10/28/16, 6:11 PM
#3

PUH! Ibland är fredagar mer välkomna än vanligt… en hård jobbvecka har flugit iväg.  En del  att gå igenom nu inför SCS styrelsemöte och en tidig avfärd imorgonbitti. Jo, jo vila får man göra när man är pensionerad. Börjar tycka det är lite tråkigt utan TV (den försvann för några månader sen,  borderterrierskadad parabolkabel). dax att fokusera på fibern men jobbigt att välja leverantör… funderar på Banhof, nån som vet något om dom?

hanna-norrk
10/28/16, 11:26 PM
#4

God kväller! Vi har varit iväg och hopptränat 4 åringen för första gången ikväll med andra hästar. Ponnyn skötte det med bravur, han har ju innan bara hoppat lite enklare hinder men fick idag en hel massa bommar att hålla reda på fötterna med. Jättekul och nyttigt, det är snart dags för den här killens vintervila, det förtjänar han verkligen efter ett helt fantastiskt år! Hur brukar ni göra med era ungponnyers vila? Alltid kul höra hur andra lägger upp:) Jag småvilar ju efter behov under året både dagar & veckor vilket jag tycker passar men ger alltid 6-8 veckor sammanhängande under vinterhalvåret.

lil-sis
10/29/16, 1:35 PM
#5

#4 det brukar ge sig. Antingen trött och säger ifrån eller så blir vädret långvarigt trist. X har nog vilat mer än arbetat hittills i sitt liv och nu är det hade till slutet på april eller så.

Upp till toppen
Annons: