Annons:
Etikettallmänt
Läst 806 ggr
Paloma II
2016-11-17 08:14

Godmorgon 17 november

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag är dottern och jag trötta efter en hoppträning som drog ut på tiden, var inte hemma förrens efter kl.22 och sen skulle hästarna kvällsfodras så kom inte i säng förrens kl.23….. Ikväll ska vi iväg med andra ponnyn på hoppträning - så det blir en till sen kväll och tidig morgon. Som tur är det inte så här varje vecka :-) Nästa års mål är satta med ponnyerna med samråd med hopptränarna, Mary ska upp till LA och Paloma ska till LB, så nu är det bara att träna så att damerna har styrka och kondition för detta. Damerna kommer att hållas igång så gott det går med tanke på vädret och underlaget som blir pga vädret då vi "bara" har en ridbana hemma. Så ren avställning som vila blir det inte utan en lugnare period med mycket skritt när det blir hårt och halt. Jag har den tron att hästen är byggd att röra på sig så mycket som möjlighet och ren avställning för vila är pga människans lathet. Paloma går det inte att ställa av helt då hon blir väldigt stressad och rastlös och det visar hon genom att sparka i väggar och bli sur och grinig. Hoppas ni får en fin dag - här verkar det som att solen tittar fram :-) Bilden är från i lördags och det är Paloma och min dotter <3

Annons:
Akerberg
2016-11-17 17:42
#1

Gör inget annat än att jobba just nu, bara en dag kvar av övertidsarbete nu, så skönt att få vila kroppen lite och koppla in hjärnan på administrativa uppgifter istället. Hinner just nu inte ens sakna hästeriet, får se hur det känns att vara hästlös när den här intensiva perioden är över…

GE
2016-11-17 19:52
#2

Utbildningsdag.. HLR Barn fm, och PEWS (Pedriatic Early Warning Score) på em.. Den mentala tröttheten var total kl 16.00. Skönt med ledig dag i morgon…

GE
2016-11-17 19:53
#3

#0 Fin bild! Jag tror att hästar behöver få ett kravlöst "brejk" ibland, och att det kan vara viktigare än ren vila. Har man tränat/tävlat mycket under säsongen, kan nog dagliga skogsturer göra lika gott för kropp och knopp. Speciellt för de yngre…

monsterpony
2016-11-19 16:29
#4

#0 Vilken jättehärlig bild på dem! Riktigt härlig vinterbild.

Upp till toppen
Annons: