Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 1136 ggr
GE
11/28/16, 8:29 AM

God Morgon 28 november

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Blåsten har avtagit. Lite snö på backen och några minusgrader. Precis lagom nu.
Igårkväll roade jag mig med att göra en sån där test inne på FB. Ni vet, typ såna som "vem var du i tidigare liv" och liknande. Den här hette "vilket är ditt andedjur" och resultatet blev en bild på Es-Cassandra jagandes en elefant Så kan det gå :)

Ha en bra dag!

Annons:
Sassenach
11/28/16, 10:13 AM
#1

Dagens! Ledig idag för att återhämta mig efter SIHS, har varit där mycket under veckan och kul har det varit. Har precis vinkat av hovis, det blev inga skor på herr Kråka denna gång, han rids inte tillräckligt mycket för att det skall vara en försvarbar utgift. Nu ska jag mocka stall och ev städa lite efter jag hängt tvätt. Hoppas på att klämma in lite kråkmotion i det fina vädret. Ha en bra dag!

GE
11/29/16, 12:05 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

R.I.P. Ashfield Festy IRE 859 (1986-2016).

Fick just meddelande att Ashfield Festy gått ur tiden. Åldern tog  ut sin rätt. Han hade tappat i vikt den senaste tiden, men veterinärerna hittade inga fel. Diagnosen blev "ålderdom". Han var pigg och glad in i det sista, men häromdagen lade han sig ner i sandpaddocken, och ville inte resa sig mer.

Ashfield Festy har varit i familjen Parkinsons ägo sen han var 6 år, och var en kär familjemedlem. Han kommer att begravas hemma på gården i Naas, Co Kildare.

Bilden på Festy och Sandra är tagen för två år sen. Hon hade med honom till Rush, utanför Dublin, och tog ner honom till stranden. Han hade aldrig sett hav, och ville inte gå ut i vågorna om inte matte också följde det. Sagt och gjort. Utan stövlar :)

mad51
12/1/16, 5:48 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Tänk att det gått hela 28 år sedan vi mötte Ashfield Festy första gången hos Jimmy Jones det var 1988 oh han var då. 2 år

GE
12/2/16, 8:32 PM
#4

#3 Så roligt att se! Tack!

Upp till toppen
Annons: