Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 659 ggr
Märit
2016-12-07 20:18

Gokväll alla connemaravänner denna onsdag

Jag tror att alla här gått i ide och väntar på snö eller jul? Själv har jag precis varit och hämtat hö i en lada. Maken morrar för att han får lov att hjälpa mig med något som egentligen hästägarna ska hjälpa till med. Kanske har de också gått i ide. Medryttarna har också gått i idé, eller rättare sagt åkt till Thailand och fördjupat sig i jobb. Vår lilla shettis behöver också pysslas med extra då hon ännu inte släppts in i stoflocken på lösdriften. Vi vet inte säkert hur vi ska släppa in henne. De två senaste nykomlingarna i flocken var ju connemaror, så det har varit helt problemfritt. Men lilla Porschan hinner nog inte undan om det skulle behövas.

Annons:
MrsM
2016-12-07 20:29
#1

Godkväll Märit i decemberrusket! Anders slaskade den 30/11 så nu ska väl julen braska!  Har en jobbfri kväll för första gången på länge (lämnade datorn på jobbet för att säkra upp detta inriktningsbeslut).  Så nu fanns utrymme att fundera lite kring vad vi kan hitta på tillsammans  i connemaraväg framöver under 2017, inte minst på det lokala planet. Det behöver ju inte vara några avancerade tillställningar. Att bara träffas, kanske äta en bit, eventuellt titta på några ponnyer hemma-hos  och sen snacka Connemara brukar räcka ganska långt? ;) . se annan tråd.

MrsM
2016-12-07 20:29
#2

Godkväll Märit i decemberrusket! Anders slaskade den 30/11 så nu ska väl julen braska!  Har en jobbfri kväll för första gången på länge (lämnade datorn på jobbet för att säkra upp detta inriktningsbeslut).  Så nu fanns utrymme att fundera lite kring vad vi kan hitta på tillsammans  i connemaraväg framöver under 2017, inte minst på det lokala planet. Det behöver ju inte vara några avancerade tillställningar. Att bara träffas, kanske äta en bit, eventuellt titta på några ponnyer hemma-hos  och sen snacka Connemara brukar räcka ganska långt? ;) . se annan tråd.

MrsM
2016-12-07 20:31
#3

Godkväll Märit i decemberrusket! Anders slaskade den 30/11 så nu ska väl julen braska!  Har en jobbfri kväll för första gången på länge (lämnade datorn på jobbet för att säkra upp detta inriktningsbeslut).  Så nu fanns utrymme att fundera lite kring vad vi kan hitta på tillsammans  i connemaraväg framöver under 2017, inte minst på det lokala planet. Det behöver ju inte vara några avancerade tillställningar. Att bara träffas, kanske äta en bit, eventuellt titta på några ponnyer hemma-hos  och sen snacka Connemara brukar räcka ganska långt? ;) . se annan tråd.

liljegren
2016-12-07 20:55
#4

God kväll! Dagarna går i ett. Hinner inte mer än vakna så är det dags att lägga sig igen.. känns det som i alla fall. Fölen växer, stonas magar växer (förvisso även lärkans också ;) )

GE
2016-12-08 09:11
#5

Ja, det känns verkligen som att tiden bara rinner iväg. Vi har en poängmodell på jobbet, där vi lägger våra egna scheman. I modellen ingår att arbetsgivaren kan flytta runt i princip hur de vill. Det ingår sas i konceptet. Om jag läggertre nätter på raken, kan de tex flytta mittennatten och lägga den före eller efter vid behov. Det finns inget som är så slitsamt som att tex jobba två, ledig en, jobba tre, ledig en osv. Man vet knappt vilken tid på dygnet det är till slut….

Så har jag haft det ett par veckor nu. Det blir dock bättre. Ser fram mot julveckan! Jag jobbar både jul och nyår, men är ledig 4 dagar däremellan :)

Upp till toppen
Annons: