Annons:
Etikettallmänt
Läst 788 ggr
Mellanbror2004
2017-01-03 09:45

God Morgon 3/1

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Otroligt vackert men svajigt väder. På två dagar har det tempen i Sth gått från plus tio till minus nio. Jag är som Gerd, ingen vintermänniska, avskyr att vara påbyltad när man ska rida och känner mig inte bekväm i det. Hästarna var alldeles superpigga igår, helt häftigt att se gångarterna på parad framför mig. Nu frös det till och vi ska flytta till grannens mark och gå över den nya järnvägsbron för första gången tror jag, den är enorm! 

I morgon far Aran och jag på banhoppningsträning. Det var så jättekul med gympahoppningen, att vi fortsätter lite till. Och vägen till trevliga Nynäshamns Ridklubb känns säker och bra. Det var länge sedan vi hoppade och vi var båda lite nervösa tror jag, men jag var så himla glad över min fina häst, ingen tvekan här inte.

Igår var det dressyrträning, passar på lite mer nu när man har sällskap ibland, så skönt. Skönt att Nyårsafton är över, den var jobbig för hästarna. Fick ropa åt grannen som plötsligt började skjuta raketer, tror att de helt glömt bort hästarna, så de slutade tvärt. Det är Yuppie som far mest illa. Dagen efter var perfekt för tömkörning, och Opal och Aran gick så bra, vilket betyder att det inte stört dem så mycket, min äldsta häst är helt klart den känsligaste.

Annons:
GE
2017-01-03 11:15
#1

Det enda som är kul med vintern är att se att hästarna blir gladare i snö och kyla, än i lera och plusgrader. Man får väl glädja sig åt det ;)

Idag ska jag åka och köpa nya stallstövlar. Mina gamla har hållit väldigt bra, men nu  börjar de ta slut. De här funderar jag på…

https://www.hooks.se/produkt/stovlar-somerset-crwr/60163/60125/

Kjerulfia1
2017-01-03 11:16
#2

Idag har ponnyn ledig dag, och jag ska fixa en massa småärenden på stan. Vad det är skönt att vara ledig när det är ljust ute! #1 Hm, de skulle kanske vara ett bra alternativ även för mina fötter ! Tack för tipset.

Upp till toppen
Annons: