Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 762 ggr
monsterpony
2017-01-14 08:49

God morgon 14/1

God morgon på er alla.

Här hostas det ivrigt, men jag antar att man inte ska tro att man kan komma undan ostraffat med en solsemester så här års. Det blir nog mest stillsamt hemmapyssel idag så att man är i form för ridning på måndag och föreläsning på onsdag.

Annons:
Mellanbror2004
2017-01-14 10:24
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Vilken skön dag på ingång, solen lyser så skönt och bara någon minusgrad. Som ryttare och hästägare är smhi en kär vän. Tog en liten sovmorgon idag och tänk vilka väckarklockor de är, knappt hinner man sticka ut näsan, innan  de, oftast Opalen gnäggar.

Igår var jag till Nynäshamns Ridklubb för vår andra hoppträning. Måste bara säga vilken otroligt omhändertagande häst Aran är. Vi som bara löshoppat lite under hans uppväxt och varit med på lite hoppträning då och då, visar en häst som gjort detta regelbundet. Sedan är det ju så förbaskat kul också.

Tömkörde hästarna på min egen volt hemma. Det tog några ggr för Opal att slappna av och komma till arbete på tömmen. Inte så konstigt då vägarna ligger runt omkring. Men det som var roligt var att han börjar bli så stark och tycka det är så roligt att han kostar på sig härliga ordnade bocksprång medans han piper lite. Tråkigt att man aldrig har någon som fotar, vissa bilder skulle man bara vilja ha. Bilden är för ett par år sedan när den underbara våren var på ingång.

Märit
2017-01-14 14:20
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Och vi har haft hömottagning och stallfika här på morgonen. Gondor ser lite vild ut på fotot nedan. F n får han lite avdamning av sina kunskaper nu när dottern lånat honom för ridlektioner några pass i väntan på att unga damen Rossin ska komma igen från sin vintervila. Hon har nu nybokad plats på ridlektion en gång i veckan. Det blir en ny erfarenhet för henne att gå med 6-7 andra hästar i ridhus! Just nu är hon jätte mallig att ha fått skor och brodd åter och nu dessutom på alla fyra för första gången. Tänk vilka repor man kan dra över ängarna utan att behöva tänka på halkrisk. De andra lösdriftshästarna tittar storögt på henne. "Vad har det tagit åt dig? Vi har ju så lugnt och skönt!"

GE
2017-01-14 18:09
#3

#2 De blåögda har ju en tendens att se lite lätt vildsinta ut ;) Sötisen! Man kan nästan tro att du knutit en fluga på nosen hans också ;)

Det mesta av dagen har gått åt till att sova för min del. Fy så många stackars människor som som hade otur igår kväll fredagen den 13:e, och det höll i sig hela natten. Frakturer högt och lågt!

Dags för nästa natt snart nu…

Märit
2017-01-14 18:34
#4

#3 Just det Gondorfotot är från lite varmare dagar då han blev lerig om nosen. Idag är det (tack och lov Gerd!) lite kallare. Ser till min fasa att jag smittats av mina studenter och särskriver jättemallig! Hm! 😖😎

Kjerulfia1
2017-01-14 18:40
#5

Idag gick ponnyn och jag upp till ridhuset och tömkörde. 

Men, först miljötränade vi barnvagn. Barnvagn är något JÄTTEKONSTIGT tycker Melody, men som tur var så var den manlige barnvagnsföraren hästmänniska och ställde gärna upp på miljöträning. Barnet tittade storögt på. Den medföljande hunden fick lite ponnyträning. Ponnyn är ju uppvuxen med hund så hon brydde sig inte, men hunden som en gång fått sig en vinge av en häst var lite försiktig. 

Tömkörningen gick bra. Hon var ju väldigt piggelin, men när hon fått springa av sig, så var hon riktigt fin och jobbade på bra. När hon slappnar av har hon riktigt bra gångarter vilket är jätteroligt att se, men det var det där med att slappna av då…

RC927
2017-01-14 19:29
#6

Var ute i skogen och red idag. Det funkade, tyvärr väldigt blött på en del ställen. Hittade en vall där vi kunde galoppera. Vägarna var som skridskobanor, inte så kul! Men fåglarna sjöng och Pemberley har börjat fälla, vi går mot ljusare tider!

Annons:
liljegren
2017-01-14 21:29
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Tycker inte jag har så mkt att berätta.. vi har promenadtränat Bentley och hans lilla kompis. Han är fruktansvärt trygg, precis som sina två äldre bröder. Jag är så glad över min Rebell. Summan av snart 3 års arbete. Härligt när man kan känna sig nöjd då. Tanken på att han nån gång ska flytta vill jag helst glömma.

GE
2017-01-16 10:52
#8

#4 Du slant nog bara på tangenterna ;) Dessutom är betydelsen ändå densamma.
Annat är det om man skriver tex ljus hårig flicka istf ljushårig flicka ;) Då kan man börja fundera om man menar en blond & kroppsbehårad tjej, eller en blond tjej :)

Själv har jag problem med de och dem ibland. Löser det lite slarvigt med dom ;)

GE
2017-01-16 10:53
#9

#7 Han är RIKTIGT fin din Rebell!

Upp till toppen
Annons: